Még a GM korszak öröksége a 9-4X, de ez nem látszik a formán
A tipikus Saab dizájn-elemekből az eddiginél nagyobb méretű autót hoztak össze a formatervezők. Mindezt annak köszönhetjük, hogy a General Motors közepes méretű szabadidő-autó padlólemezére épül a Saab 9-4X. Pontos méretek még nem közöltek, de az ismert, hogy az alapváltozat is meghaladja a két tonnát – ezek után már nem is szabad csodálkozni azon, hogy műszakilag is nagyon amerikaias az autó. A motorkínálat kéttagú, és ahogy arról korábban már beszámoltunk, nincs benne dízel. Az alapváltozat háromliteres, szívó V6-ost kap 265 lóerős teljesítménnyel, az Aero felszereltséghez 2,8 literes turbómotor jár, 300 lóerővel és 400 Nm-rel (utóbbi a 2000-5000 közötti tartományban mérhető). Hatfokozatú, automatikus váltó jár minden változathoz, és közös még az összes autóban, az a svéd fejlesztésű XWD összkerékhajtás, amely nem csak a tengelyek között, de hátul oldalanként is tudja irányítani a nyomaték elosztását, és elektronikusan vezérelt zárható differenciálmű is van hátul.
Nagyon megy a benzines V6-osokkal, az utastérben megtaláljuk a tipikus Saab elemeket
Az utastérben is a tipikus Saab megoldásokat találjuk mindenfelé, a légbeömlők, a zöld megvilágítású műszerek mellett a hagyományos helyen, a két ülés között a padlón találjuk a motor indítására szolgáló nyomógombot. A gazdag alapfelszerelésen kívül olyan dolgokra lehet pénzt költeni, mint az elektromosan állítható pedálok, vagy épp tíz hangszórós hifi, netán merevlemezes navigáció. Az alapáron 18 colos könnyűfém felniket az Aero felszereltségen 20 colosra cserélik. Először a Los Angelesi Autószalonon láthatja a nagyközönség a svédek újdonságát, a forgalmazása valamikor jövőre indul meg.
Dízel nélkül nehéz lesz az élete Európában