Elkészült a McLaren F1 modern reinkarnációja

Újra van háromüléses McLaren és 403 km/h-val száguld, hamarabb van 300-on, mint a Chiron!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elkészült a McLaren új csúcsfegyvere, a Speedtail nem csak a leggyorsabb autójuk, de egyben rendkívül sok helyen emlékeztet a klasszikus F1-re és olyan légterelője van, amilyet még nem láttál!


Többször volt már szó arról, hogy a McLarennél már készül az eredeti F1 modell reinkarnációja, ám elképzelni sem tudtuk, milyen lesz. Most megérkezett, Speedtailnek hívják, és nem az az egyetlen hivatása, hogy megidézze e legendás sportkocsit. A Speedtail eszméletlenül gyors, 403 km/h a végsebessége és 12,8 másodperc alatt éri el a 300 km/h-t, ez az érték háromtized másodperccel kevesebb, mint a Bugatti Chiron esetében. Ezt viszont nem szimplán benzinmotorból teljesíti, komplex hibrid hajtást kapott, erről viszont részleteket egyelőre nem árultak el, ahogy egyébként az adatok is egyelőre kalkulációk, akárcsak a Bugatti esetében.
Hirdetés

A Speedtail speciális monocoque karosszériája teljesen egyedi, nincs közös eleme másik McLaren modellel és maga az anyag is egyedi. A karbonszálas szövetet hajszálvékony acélhuzalokkal egészítették ki, beleszőtték azt a karbonszálas anyagba, így pőrén hagyott helyeken még látszik is némi krómos csillanás az anyagon. A Speedtail karosszériaelemei is karbonszálas anyagból készültek és a lehető legkevesebb illesztéssel dolgoztak a minél hatékonyabb légellenállás érdekében, ezért nincsenek hagyományos tükrei sem. A lehető legtöbb elemet próbálták egy darabból kivitelezni. Éppen ezért láthatjuk a történelem egyik legkülönlegesebb légterelőjét is a Speedtail hátulján, nem különálló alkatrészekről van szó, az aktív légterelő a karosszériából hajlik ki, néhány hidraulikus egység mozgatásának segítségével.
Az új McLaren beltere is igazán különleges, itt emlékeztet leginkább az F1-re, ugyanis három ülése van. A két szélső-hátsó utasülést a monocoque karosszériával egybeépítették, a vezető ülése viszont állítható és szintén karbonszálas vázat kapott. Az ajtók motoros mozgatásúak, így a középre helyezett kormány mögül is be tudjuk őket zárni. Összesen öt kijelzőt került a műszerfalra, a két szélsőn látható a két oldalt elhelyezett tolatókamera képe, tükör gyanánt. A McLaren Speedtail ára közel 640 millió forint átszámítva, ám a 106 példányt már lényegében elkapkodták a vevők, ők 2020-ban vehetik át a villámgyors McLaren kulcsát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.28. at 16:49
    Permalink

    az a 2 első dísztárcsa jó idétlen bakker, ha már nagyon kell akkor miért nem a hátsókerékjárati ív felét takarták le? illetve, ennyi erővel mind a 4-re lehetne rakni 😀 de jó sz.rul néz ki 😀

    a hajlékony légterelő jópofa, meg úgy az orra elég ütős, meg úgy az egész elég jól néz ki azért 🙂 első két disztárcsát kidobnám, valami szebb kerék rá aztán csókolom, úgyis gyűjtőké lesz gondolom…

Vélemény, hozzászólás?