Elkészült a hidrogénhajtású kamion
Közel kétezer kilométeres hatótávot ígér a Nikola One
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét nagy lépést tett a Nikola, bemutatták a régóta várt és sokat ígérő One nyergesvontatót. A számok nagyon jól mutatnak, de még nincs gyáruk, viszont rengeteg rendelés érkezett rá.
Beindulni látszik a Nikola üzlete. Sokáig ígérgették a gázturbinás Nikola One-t, amivel forradalmasították volna az áruszállítást, de mire a bemutatóhoz ért, inkább maradtak a hidrogén üzemanyagcellás villanyhajtásnál. Persze ez is hatalmas szám és ugyanúgy sokat ígérő fejlesztés. A Nikola One tehát saját magának állít elő elektromos áramot villanymotorjainak üzemeltetésére, amik összesen 1000 lóerőt és 2700 Nm nyomatékot teljesítenek. A Nikola One hatótávja így 1931 kilométer.
A 320 kWh-s lítiumion akkumulátorokat egészen mélyre az alvázra szerelték, ezzel a súlypontja is alacsonyra került, ráadásul egy hagyományos, dízelmotoros vontatóhoz képest 907 kilóval könnyebb a Nikola One. Elég futurisztikus a külső, ez persze még változhat, mire gyártásba kerül. Az egy oldalon lévő tolóajtó nem tűnik túl praktikusnak, ugyanakkor komoly méretű hálószobát rejt a fülke. Ha már gyártás, a Nikola jelenleg még keresi a megfelelő helyet, illetve befektetőket a megkezdéséhez, viszont elég ígéretesnek tűnnek az eladások. Már a bemutató előtt 4 milliárd forint értékű előrendelést kaptak a hidrogén üzemanyagcellás, villanyhajtású vontatóra. Terveik között évi 50 ezer példányos gyártás szerepel.
Készül a következő vontató is, egy hagyományosabb, a Nikola Two, erről még sok részlet nincs, viszont mindkettő különös lízingprogrammal lesz majd elérhető. A vásárlóknak másfél-kétmillió forintnak megfelelő összeget kell fizetniük érte havonta 6 éven keresztül. Ráadásul a gyártó korlátlan mennyiségű hidrogént is adna melléjük, valamint a 6 év leteltével díjmentesen cserélhetnék le egy új Nikolára. Szép ígéretek, de kicsit hasonló ahhoz, ahogy kezdték az egészet, miszerint gázturbinás kamiont fejlesztenek. Egyelőre a tankolás sem megoldott, viszont a Nikola 364 töltőállomás kiépítését tervezi 2018 januárjától kezdve.
Ez nagyon király. Végre feltűnik a színen egy új amerikai kamionmárka – tudomásom szerint a PACCAR-csoporton(Kenworth, Peterbilt, DAF) és a Navistaron kívül nincs is több amerikai tulajdonban lévő kamiongyártó cég. A Mack a Volvóhoz tartozik, a Western Star és a Freightliner pedig a Daimlerhez.
A “Two” típusnevet viselő változat eléggé “youngtimeres” külsőt kapott, de az is remek. Volt arról is szó, hogy valami buggy-féleséget is fognak gyártani majd, de erről egyelőre elég homályos infók vannak.
Még annyit, hogy a Nikola-felirat helyett jobban mutatott volna valami jó kis logó az orrán.