Elkészült a Chevrolet Spark elektromos autó. Nem is ez a meglepő
Chevrolet Spark EV: 136 LE, 542 Nm. És ezt így hogy?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Los Angelesben debütál az elektromos Spark, de zöld városi minihez képest brutál erősre sikeredett.
Van bárkinek is bármi, józan ésszel felfogható magyarázata arra, miért is kéne 100 km/h-s sebességre kevesebb mint 8 mp alatt sprintelnie egy városi mininek? Márpedig az új, a november végén nyitó Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó, s Kaliforniában jövő tavasztól forgalmazott Chevrolet Spark állítólag 136 lóerős és 542 (!!!) Nm nyomatékú lesz. És EV, azaz elektromos. Nem hibrid, nem hatótávnövelős, hanem tisztán elektromos.
Mondjuk a képeken minimális álcával látható Spark EV szpojlerezése is mutatja, hogy itt bizony nem holmi alulmotorizált, szerencsétlen töpeszről, hanem komoly méregzsákról van szó - a GM sportos vezetési élménnyel szeretne vevőket toborozni. A technikai háttér címszavakban: olajhűtésú állandó mágneses elektromotor, 20 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a hátsó üléssor alatt és félig a csomagtartóban 8 év/160 ezer km garanciával, tölthetőség 240 V-os hálózatról 7 óra, 80%-os gyorstöltés 20 perc alatt. A hatótávról még nincs infó.