Méretben az E34-es 5-ös BMW kombiját szinte utolérte, azzal ellentétben az új 3-as Touring elérhető adaptív, szintszabályzós futóművel is
A BMW 32 évvel ezelőtt rántotta le a leplet az első 3-as sorozatú kombiról (E30), a jelenlegi generáció pedig már méretében vetekszik az E34-es 5-ös Touringgal, továbbá most először lesz elérhető plug-in hibrid hajtás is a 3-as Touringhoz. Az új 3-as kombival kapcsolatban az elődhöz képest jobb vezetési élményt ígér a gyártó, amely a merevebb karosszériának, az alacsonyabb súlypontnak és a fogyókúrának köszönhető. A 3-as Touring termékmenedzsere szerint most az eddiginél is fontosabb, hogy a vevők számára vonzó legyen a kombi, ugyanis a SUV piac felpörgése nem tesz jót a szegmens eladásainak.
A csomagtérajtót villanymotor is mozgathatja, az üveg külön is nyitható
Az új modell elődjénél 76 milliméterrel lett hosszabb, így 4709 milliméterre növekedett a teljes hossz, a tengelytáv 4,1 centivel bőségesebb, de a szélesség (+16 mm) és a magasság (+11 mm) is gyarapodott, csomagtartó pedig 5 literes bővüléssel elérte a fél köbmétert. Az erőforrások sorában a plug-in hibrid a legnagyobb újdonság, ez a variáns 330e jelöléssel érkezik, itt egy kétliteres benzines egy villanymotorral karöltve szállít 248 lóerőt. A bevezetéskor a benzinesek sorát a 320i nyitja kétliteres motorral és 181 lóerővel. A belépő változat és a hibrid mellett a 330i xDrive szintén kétliteres blokkot kap, itt 255 lóerő hatja mind a négy kereket, a csúcsot pedig az M340i xDrive képviseli három liternyi lökettérfogattal és 369 lóerővel, minden benzines 3-as Touring alapáron nyolcfokozatú automataváltóval jön. A gázolajosokat 318d/320d/330d jelöléssel kell keresni 147/188/261 lóerővel, a két kisebb dízel kétliteres, a 330d pedig 3 literrel jön. Összkerékhajtás a legnagyobb dízelhez alapáras, a középsőhöz feláras, a legkisebbnél pedig le kell mondjunk róla, cserébe a két kisebb dízel manuális váltóval is elérhető lesz, mellyel a flottapiacnak is kedveznek.
BMW stílusban a vezető felé fordul a műszerfal, a digitális műszeregység nem konfigurálható olyan szabadon, mint egy Audi esetében
A BMW kínálat kisebbik kombijának alapára előzetes hírek szerint kicsivel 11 millió forint alól indul, az alapáron 17 colos alufelnivel és full-LED fényszóróval kínált 3-as kombi a mindig is töretlen népszerűségnek örvendő középkategóriás sorozat hírnevét öregbítheti, mely jelenlegi méreteivel és
vezetési élményével szinte feleslegessé teszi az ötös létezését.
Oldalról mercedes, hátulról Volvo…..
A korábbi 3-as képest a nagyobb lábtér egyértelmű pozitív. Ha viszont ennyi pénzt szánnék autóra vagy 5-s ben gondolkodnék, vagy másik kettő premium németben
Kicsit nagyobb csomagtérre és kicsit harmonikusabb ablakvonalra számítottam. Ettől függetlenül picit pofásabb mint az előző generáció. Kategóriájában számomra a Volvo V60 marad legszebb kombi, bár a csomagtér méretében (529L) az sem virít nagyot.
Ezek az katalógus adatok totálisan irreálisak és semmi közük a valósághoz.
Lásd: https://egzostive.com/idealis-csaladi-auto-ii-praktikum/
A valóságban egy kombit azért veszel hogy plafonig pakold, és akkor inkább 700+litterre nő az az ominózus 500+ liter (ami valójában inkább 400+ liter, mert ugyebár rendeltél pótkereket a családi autódba, ami a katalógusadatban még nem szerepel)…
Kombipakolásban komoly rutinom van… 🙂
Tisztában vagyok a literek számainak anomáliájával. Ennek a 3-as Touringnak litertől függetlenül kicsi a csomagtere. Egy 4,7 m-es kombitól nagyobbat vártam.
Szerintem erre a problémára az ideális megoldás a bajoroktól az X3. Amúgy az új V60 II. tényleg a csomagtartóra gyúrt a legtöbbet (inkább V70 utódja mint a V60 I-esé), lehet az új 3er ezúttal nemcsak a krómcsík ívét másolta le 🙂 és náluk is növekedett a csomagtartó? (mármint ténylegesen)
A csomagtartó problémára az ideális megoldás az Octavia vagy a Superb kombi. 😀 Sajnos ebben a méret kategóriában a „prémiumok” nem a csomagtartóra helyezik a hangsúlyt.
@haron 2019.06.13. at 11:27: ööö, a linkelt cikkben pont azt próbéom szemléltetni hogy a görbe/csapott farú kombik pont a kombiságát csorbítják ezeknek a kocsiknak.
A Superb ékes példája, a csapott hátsó ablak miatt az övvonal feletti terület nem is igazán használható.
Mi a V70-est sokszor pakultuk fullra. Csak évente párszor kell de akkor nagyon. Viszont más helyzetekben meg nem is releváns a max kapacitás.
Manapság már nincs olyan függőleges hátfalú kombi mint a V70. 🙁
Passat? Mercedes is oda szokott figyelni. Egyik másik SUV is elég jó, pl az Q5 jobb ebben mint az A6 (ráaádásul magasabb a beltér is).
Van ahol a D oszlopot meghajlítják de oldalnézetből látszik hogy az öveg szépen kinyúlik, mint a w213 E klassénál.
Sajnos a V90-esen érződik az amúgy remek tervező skodás múltja, az is kapott egy „avant” fart, szerencsére a V60 kicsit jobb ebben.
Itt látszik, hogy a G21-es 3ernél nem fordítottak akkora gondot a hátfalra (vagyis a légellenállás fontosdabb volt): https://www.netcarshow.com/bmw/2020-3-series_touring/800×600/wallpaper_1c.htm