Elkészült a 70 éves Morgan Plus 4 jubileumi különkiadása

Legurultak a gyártósorról a Morgan Plus 4 70th Anniversary Edition első darabjai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A generációváltással eltűnik az acélváz a Plus 4-ból, a márka egy limitált kiadású hattyúdallal zárja le a modell hét évtizedes korszakát.

1950 óta gyártják Angliában a Morgan egyik legnépszerűbb modelljét, a Plus 4-t, ami nemrég esett át egy generációváltáson - külsőre nehezen vehetők észre a változások, így névváltással is hangsúlyozták az új korszak kezdetét, az új modell már a Plus Four nevet kapja. A kifutó Plus 4 pedig az utolsó Morgan, ami acélvázzal készül (az utód már alumínium szerkezetre épül), így egy különkiadással zárják le a 70 éves időszakot.
Hetven éves gyártási sorozatot kevés modell érhet meg, ám a kézzel készült Morganek egy sajátos piaci rést töltenek be, vásárlóik a hagyományos, időtlen angol sportkocsikat keresik a márkánál, a kifinomult vevők körében pedig mindig van igény erre a hamisítatlan vezetési élményre. A Morgan egy 20 darabos limitált különkiadással kedveskedik rajongóinak a Plus 4 70th Anniversary Edition formájában, melyből a 24 millió forint körüli árcédula ellenére az összes példány elkelt már. Természetesen egyedileg számozott plakett is dukál az ilyen különleges autókhoz, és a fejtámlák is a 70 éves pályafutás előtt tisztelgő díszvarrást kapnak. Házasságokban a hetvenedik évfordulót platinalakodalommal szokták ünnepelni, és a Plus 4 is platinafényezést kap, amihez tökéletesen illenek a matt szürke drótküllős felnik. Az első lökhárítókat a motorsport ihlette, a tradícionális színekből álló külsőt pedig feketére fényezett elemek teszik teljessé.
Hirdetés
Bár a Plus 4 "csak" 70 éve van gyártásban, az acélváz már 1936 óta a Morgan történelmének részét képezi - ezt a különkiadás acélszerkezetének arany fényezése ünnepli. Az utastér sem töri meg a hagyományos összképet, a matt fabetéteket finom bőrbevonat egészíti ki, ami kifejezetten ehhez a különkiadáshoz készült - ezzel a nemes anyaggal díszítik a kormányoszlopot és az ajtóbehúzókat is. A sportülések fűthetők, a lábtér pedig hangulatvilágítást is kapott. A Morgan saját sportrészlege is kezelésbe vette a Plus 4-t, a teljesítményt 156-ről 182 lóerőre növelték. A 100 km/h-s sprint így kevesebb, mint 7 másodperc alatt megvan a nyitott tetős sportautóval. Ehhez az új sportkipufogó-rendszer is hozzájárul, a nyers motorhang fekete fényezésű kivezetéseken keresztül szólal meg. Az első négy darab már elkészült a sorozatból, a többi vásárlónak azonban várni kell még, a második világháború óta ugyanis először szünetel huzamosabb ideig a Morgan gyára Malvern Linkben - természetesen a koronavírus miatt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?