Az első négy darab már elkészült, hamarosan érkezik a többi is
1950 óta gyártják Angliában a Morgan egyik legnépszerűbb modelljét, a Plus 4-t, ami nemrég esett át egy generációváltáson - külsőre nehezen vehetők észre a változások, így névváltással is hangsúlyozták az új korszak kezdetét, az új modell már a Plus Four nevet kapja. A kifutó Plus 4 pedig az utolsó Morgan, ami acélvázzal készül (az utód már alumínium szerkezetre épül), így egy különkiadással zárják le a 70 éves időszakot.
Egyedi emblémák díszítik az autót kívül-belül
Hetven éves gyártási sorozatot kevés modell érhet meg, ám a kézzel készült Morganek egy sajátos piaci rést töltenek be, vásárlóik a hagyományos, időtlen angol sportkocsikat keresik a márkánál, a kifinomult vevők körében pedig mindig van igény erre a hamisítatlan vezetési élményre. A Morgan egy 20 darabos limitált különkiadással kedveskedik rajongóinak a Plus 4 70th Anniversary Edition formájában, melyből a 24 millió forint körüli árcédula ellenére az összes példány elkelt már. Természetesen egyedileg számozott plakett is dukál az ilyen különleges autókhoz, és a fejtámlák is a 70 éves pályafutás előtt tisztelgő díszvarrást kapnak. Házasságokban a hetvenedik évfordulót platinalakodalommal szokták ünnepelni, és a Plus 4 is platinafényezést kap, amihez tökéletesen illenek a matt szürke drótküllős felnik. Az első lökhárítókat a motorsport ihlette, a tradícionális színekből álló külsőt pedig feketére fényezett elemek teszik teljessé.
Nemcsak az acélváz, a belső díszplakett fényezése is arany színű
Bár a Plus 4 "csak" 70 éve van gyártásban, az acélváz már 1936 óta a Morgan történelmének részét képezi - ezt a különkiadás acélszerkezetének arany fényezése ünnepli. Az utastér sem töri meg a hagyományos összképet, a matt fabetéteket finom bőrbevonat egészíti ki, ami kifejezetten ehhez a különkiadáshoz készült - ezzel a nemes anyaggal díszítik a kormányoszlopot és az ajtóbehúzókat is. A sportülések fűthetők, a lábtér pedig hangulatvilágítást is kapott.
Fabetétek és bőrbevonat díszítik a tradícioinális belsőt
A Morgan saját sportrészlege is kezelésbe vette a Plus 4-t, a teljesítményt 156-ről 182 lóerőre növelték. A 100 km/h-s sprint így kevesebb, mint 7 másodperc alatt megvan a nyitott tetős sportautóval. Ehhez az új sportkipufogó-rendszer is hozzájárul, a nyers motorhang fekete fényezésű kivezetéseken keresztül szólal meg. Az első négy darab már elkészült a sorozatból, a többi vásárlónak azonban várni kell még, a második világháború óta ugyanis először szünetel huzamosabb ideig a Morgan gyára Malvern Linkben - természetesen a koronavírus miatt.
Igazi ritkaság a drótküllős felni a mai autók között