Villanyosodik Észak-Amerika legnépszerűbb autója
Logikus, hogy ha az USA szeretné csökkenteni a szén-dioxid kibocsátását, akkor a legkelendőbb autójából el kell készíteni a villanyhajtású változatot. Ez meg is történt, megérkezett a Ford F-150 Lightning. A platós jószág kétféle lítium-ion akkucsomaggal kerül piacra. A kisebbik 320 kilométeres hatótávolságot ígér 426 lóerővel és 1050 Nm forgatónyomatékkal. A nagyobb akkupakk már 482 kilométeres hatótávot tud 563 lóerő mellett, míg a nyomatéka ugyanakkora, mint a kis akksis változaté. Előbbihez rendelhető otthonra 48 amperes töltő, amivel 10 óra alatt 15 százalékról 100 százalékra tölthető, utóbbihoz pedig 80 amperes rendelhető, amivel ugyanez 8 óra alatt elvégezhető. Nyilvános villámtöltőn pedig 41 perc alatt töltődik 15 százalékról 80 százalékra.
Az erősebb változat 4 másodperc alatt 100-on van
De nem csak a villanymotor újdonság a Lightningban. Ez az első F-150-es, amelyik független hátsó felfüggesztést kap, így javul a menetkomfort és a kezelhetősége is. Mivel amellett, hogy sokan divatból vásárolják, azért még mindig munkagépnek is szánja a Ford, szóval a terhelhetőségre is figyeltek. A villanyos F-150 kicsit több, mint 900 kilogrammot cipelhet, illetve 4,5 tonnát vontathat. Emellett az orrában is helyet kapott egy csomagtér, ami 400 literes.
Orrában 400 literes csomagtér van, műszerfalán pedig az új infotainment kijelző
Természetesen némileg a külseje is megváltozott, átszabták a hűtőmaszkot, pontosabban egy nagy zárt elem került a helyére, az igazi légbeömlő pedig leköltözött az első lökhárítóba. A két lámpatestet fénycsík köti össze és a hátsó lámpák rajzolatán is változtattak kicsit. Bent pedig megjelent a Mach E-ből ismerős 15,5 colos, függőlegesen álló, érintőképernyős kijelző. A Ford már felveszi az előrendeléseket az autóra, amelynek ára 11,5 millió forintnyi dollárról indul, de a csúcsváltozatok ára elérheti a 26 millió forintot (90 ezer dollárt) is.
A keresztben végigfutó fénycsíkról könnyen felismerhető a Lightning