A BMW maszkján szokás csámcsogni, pedig az egy kis szépségpötty a Lexus hűtőrácsához képest
Keveseknek csenghet ismerősen a Lexus LX neve, a típus leginkább Ázsiában és az Egyesült Államokban hódít. A luxusterepjáró már régóta a kínálat része, az első generáció 1995-ben érkezett, legutóbb 2021-ben mutattak be új generációt, immár a negyediket. A modellek közös jellemzője az erős Toyota rokonság, az LX mindig az aktuális Toyota Land Cruiserből készül.
Európában nem forgalmazzák, pedig a Land Rover, a BMW és Mercedes is kínál ilyen méretű autót
A tavaly októbertől gyártott típusra jó sokat kellett várni, a harmadik felvonás 2007 óta készült, így a kiéhezett vásárlók rárontottak a kereskedőkre. Az elmúlt nagyjából 10 hónapban négy évesre duzzadt a várólista, ezért inkább felfüggesztették a modell rendelhetőségét. Ennek köszönhetően a használt példányok ára már a csillagos eget verdesi. Akinek sikerült hozzájutni egy új LX-hez, az most dörzsölheti a markát, az újonnan 35-40 milliós alapárú autó használtan 20-25 milliós felárral értékesíthető. A gyártó enyhíteni sem tud az LX hiányon, egyszerűen nincs annyi rendelkezésre álló plusz alkatrész, amivel felpörgethetné a gyártást, a Toyota Land Crusier szintén ugyanezekkel a problémákkal küzd.
Kifogástalan anyagminőséget ígér a Lexus, ami egy lakás áráért már el is várható
Az LX a japán gyártó legnagyobb modellje, a hosszúság 508 centi, a tömeg minimum 2,5 tonna, a kerekek 20 vagy 22 colosak lehetnek. Motorból kétféle áll rendelkezésre, a benzines blokk 3,4 literes V6-os, amit két turbó lélegeztet, a maximális teljesítmény 415 lóerő, a típusjelölés nagyvonalúan LX 600. A dízelpártiak az LX 500d-t vihetik haza, a 3,3 literes V6-os 410 lóerős, mindkét erőforráshoz egy 10 fokozatú automata kapcsolódik.
Japánban négy éves a várólista, az amerikai vásárlóknak csak egy évet kell várniuk