A '60-as, '70-es évek Giuliáit követve most az újak váltják a kiöregedő 159-eseket a Carabinieri flottájában (Fotó: it.motor1.com)
Mintegy 70 éves hagyomány az Alfa Romeo és a Carabinieri együttműködése, az első autót, egy Alfa 1900 M-et, vagyis olasz becenevén a "Matta" (vad) modellt 1952-ben szállították, majd következett az 1900 szedán is, amiből született a "Gazella", vagyis a klasszikus rendőrautó. A '60-as években jöttek a Giuliák, majd a sort az Alfetta, Alfa 90, Alfa 75, 155, 156 és 159 modellek követték. Utóbbiakat váltja most - 1700 példánnyal - az új Giulia. Egészen pontosan a 2,0 literes, 200 lóerős turbómotorral és a ZF 8 fokozatú automata váltójával.
A QV-ből már 2016-ban elkészült a Carabinieri verzió, de az 1700 autós flotta szerényebb, persze így is untig elegendő tudású
Az óriásflotta nem ezt a sportüléses belteret kapta, de a páncélozás nem hiányzik belőlük
A Carabinieri új autói amellett, hogy 6,6 másodperces 100-as sprintet és akár 230 km/órás végsebességet tudnak, nem csak matricázásukkal, fényhídjukkal, rádiójukkal és a rendőri felszerelések tartóival különböznek a szériaváltozatoktól, elég komoly páncélozást is kaptak. Az ablakok B4-es besorolású golyóállóságot kaptak, ahogyan az első ajtók is.
Az első példányt John Elkann, a Stellantis elnöke Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója jelenlétében adta át Teo Luzi, a Carabinieri főparancsnoka számára, de a közeljövőben gyakorlatilag a 159-esek teljes flottáját lecserélik a Giuliák.