Eltéveszthetetlen, hogy az eredeti Renault 5 volt az inspiráció, de teljesen modern újraálmodása ez az ikonikus kompaktnak
Nem kevesebb, mint 50 éves a Renault egyik legikonikusabb autója, az 5-ös - és milyen jó hír is ez mindannyiunknak! A jubileum alkalmából ugyanis a Renault idén egész évben szórakoztat minket érdekesebbnél érdekesebb koncepcióautókkal. Most megérkezett a harmadik, ami az 5-ös előtt tiszteleg, és eddig talán még ez a legizgalmasabb.
Több helyen is megidézik az 50 éves Renault 5-öst
A számosságot követve a Renault 5 legsportosabb verziói, a Turbo és a Turbo 2 nyomdokán érkezik a Turbo 3, csak most még egy E betűt is a végére biggyesztettek. Természetesen ez a villanyhajtásra utal, ami a Renault jövőjét vetíti előre, mert 2030-tól Európában csak elektromos modelleket mutatnak majd be. Az R5 Turbo 3E elsőre az ikonikus 5-ös vonalait idézi meg nosztalgikusan, de a Renault elmondása szerint egyáltalán nem a múltidézés volt a cél, hanem a lehető legizgalmasabban szerették volna újraálmodni az elődöt. Ez sikerült is, a túlzóan kiszélesített kerékjáratoktól már csak az elképesztően masszív hátsó szárny vonzza jobban a tekinteteket.
A karosszéria szénszálas műanyagból készült
Mindezekre szükség is van, mert ez a teljesen elektromos tanulmányautó kifejezetten driftelésre termett. A hátsó kerekeket egy-egy villanymotor hajtja összesen 380 lóerővel. Bár nem a gyorsulás a fő szempont egy ilyen kocsinál, azért abban is elég erős: a 0-100 km/h-s sprint 3,5 másodpercig tart (vagy driftmódban 3,9). A végsebesség 200 km/h, ami bőven elég a drifteléshez, a hatótávot pedig nem tudjuk, de az nem is számít. A hátsó lökhárító egyes részei átlátszóak, így meg lehet csodálni a villanyhajtás alkatrészeit. Elöl az eredeti 5-ös háromosztatú légbeömlőjét idézték meg és hangsúlyozták sárgával, illetve a szögletes ködlámpákat is újraalkották LED-ekből. Az elektromos töltőnyílást a "motorháztető" nyílásába rejtették. Odabent egy igazi videójátékos utastér vár: az eredeti modell 10 analóg óráját 10 kis képernyőre cserélték, ezeken lehet például vezetési üzemmódot választani. Ezek elnevezése sem hagyományos: a Turbo mód drifteléshez van, de lehet választani "pályamegszálló" és "fánk" módokat is a szórakozáshoz és a 360 fokos farolgatáshoz. Kis múltidézés a '80-as és '90-es évek videójátékait idéző lila és rózsaszín dekorelemek, a driftautók kötelező tartozéka, a nagy kézifékkar pedig rikító sárga. Már csak hab a tortán, hogy az autóban helyet kapott Drifty, egy teddy mackó - ő azért van a kocsiban, hogy megnyugtassa az R5 Turbo 3E félelmetes, erőt sugárzó megjelenésétől és képességeitől megszeppent utasokat. A koncepcióautó a Párizsi Autókiállításon élőben lesz megtekinthető, de a virtuális térben is lehet majd még vele találkozni NFT-k formájában.
Festés nélkül átlátszó a karosszéria, odabent pedig rengeteg szín és Alcantara vár