A 2020 óta forgalmazott nyolcadik generációs Golf akár 15 éves életciklust is kaphat
Gőzerővel fejleszti a Volkswagen a Golf elektromos utódját, amelyet biztosan lelepleznek 2030 előtt. Normál esetben ebből következne, hogy a mostani - még belső égésű motoros - széria leköszön, a gyártását pedig befejezik. Kai Grünitz, a Volkswagen igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja a Top Gear holland kiadásának nyilatkozva elmondta, hogy az Mk8-as Golf akár 2035-ig is gyártásban maradhat. Később ugyanis az EU-s előírások miatt mindenképpen száműzniük kell a modellpalettáról.
A Golf műszakai alapja már most 12 éves
Az aktuális Golfot 2019-ben leplezték le a Volkswagen MQB platformján. A padlólemez jóval öregebb mint a gyártásban lévő nemzedék, hiszen a 2012-ben bemutatott Mk7-esnek is ez adta az alapját. Ugyanakkor Grünitz arról beszélt, hogy az MQB tökéletes, így nincs értelme újat fejleszteni. Persze a szakember elismerte, hogy a piaci bevezetéskor szoftveres hibák léptek fel, ezeket mára kijavították.
Még könnyen a Porsche 718 Boxter és Cayman sorsára juthat
Az EU egy esetleges szigorítással könnyen keresztbe tehet a Golf maratoni életének. Ahogyan
arról mi is beszámoltunk, a Porsche 718 Cayman és Boxter, valamint a Macan belső égésű motoros kivitele nem felelt meg az új kiberbiztonsági előírásoknak. A mérnökök szerint túl drága lett volna modernizálni, ezért egyszerűen leállították a gyártásukat. A Golf nemrég kapott frissítést, de a fentiek fényében egyre inkább úgy tűnik, hogy ez csak az első ráncfelvarrás volt, hiszen ha a 15 éves tervet nézzük, akkor legalább még egynek jönnie kell.