Elképesztő adat, a CarVertical szerint a hazánkban eladott autók harmada manipulált óraállású
Több mint 600 ezer tavalyi magyarországi autóhirdetést vetett össze a CarVertical a saját adatbázisával. A lekérdezést minden autóvásárló megteheti, a Használtautó.hu oldalról ráadásul az alvázszámmal rendelkező hirdetéseknél automatikusan. Biztató, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, bár idén a járványhelyzet miatt lassult a használtpiac, a lekérdezési arány 38 százalékkal nőtt.
Immár 14,4 év a hazai autópark átlagos életkora, az eladási kínáltak zöme 8-14 éves (Forrás: CarVertical)
Sokszor meglepetést okozhat a járműmúlt, persze józanul kell kezelni. Ijesztő például az adat, hogy a hazánkban hirdetett autók 27,4 százalékának javították már a karosszériáját, ám fontos tudni, hogy egy karcolás miatti lökhárító-fényezés ugyanúgy "sérülésnek" számít a statisztikában, mint egy totálkár. A javítások aránya kapcsán jóval túlszárnyaljuk az európai átlagot (és ez nem pozitívum!), hiszen a teljes EU piacon a CarVertical adatai szerint a hirdetett autók csupán 9,3 százaléka korábban javított. Ennek persze tudjuk az okát: míg Nyugat-Európában a magasabb bérekből adódó magasabb javítási költségek miatt hamarabb lesz gazdasági totálkáros, így sérülten értékesítendő egy autó, hazánkban a szerényebb munkadíjakkal sokkal többet javítanak meg.
Az átlagos javítási költségek is jól mutatják, hogy hazánkban az alacsonyabb munkabérek miatt olcsóbban tudnak dolgozni a szervizek (Forrás: CarVertical)
A legtöbb sérülés a BMW-ket éri (Forrás: CarVertical)
Márka szerint a Mercedes-Benzek javítása a legdrágább a CarVertical szerint (Forrás: CarVertical)
A CarVertical adatai szerint a legtöbb sérülést begyűjtő márka a BMW, míg a legtöbbet a Mercedes-Benz tulajdonosoknak kell fizetniük, ha sérül az autójuk. Az átlagos karosszériajavítási költség hazánkban 829 775 Ft, míg az Európai Unió átlagában 2 502 152 Ft.
A legnagyobb probléma a kilométeróra-pörgetés!
A CarVertical adatai szerint az autók mintegy harmadát manipulált óraállással adják el hazánkban. Az óra-manipulációk zöme (24,2%-a) a BMW modelljeihez kötődik - ez nem is meglepő annak tükrében, hogy miként korábban írtunk róla,
e márka autóinál a legjelentősebb a tulajdonosváltások aránya. Hazánkban 49 336 kilométer a CarVertical szerinti átlagos órapörgetés, amivel még mindig jobbak vagyunk az EU-átlagnál, ami 56 836 kilométer volt tavaly.
A hazai, csaknem 50 ezer kilométeres átlagos óratekerés még mindig az európai átlag alatti (Forrás: CarVertical)
Az óratekerések által indokolatlanul kérnek magasabb vételárat az autókért, ami pedig még nagyobb probléma: az elmaradt karbantartások komoly károkat okozhatnak, például egy túlfuttatott vezérműszíj szakadása akár milliós javítási számlát idézhet elő, miközben a hazai átlag használt autó 2,085 milliós áron cserélt gazdát 2019-ben a CarVertical adatai szerint. A lekérdezések alapján a felhasználók leginkább Ford és Volkswagen modelleket keresnek, a kínálatban pedig 56 százalékban dízel, 43 százalékban benzines és csupán 1 százalékban alternatív hajtású modellek szerepelnek. A legjelentősebb hirdetésállománnyal rendelkező Használtautó.hu kínálatában ugyanakkor a benzines modellek vannak túlsúlyban (51%), a 45 százaléknyi dízel mellett 4 százalékot tesz ki az alternatív hajtású autók aránya. Ha kíváncsi vagy, hogy a Használtautó.hu kínálatában, illetve az importban mely modellek voltak a tavalyi év kedvencei,
kattints ide!
Érdekes… Ugyanakkor nem tudok elsiklani a dolog felett, hogy eddig én vagy bármely ismerősöm külföldről behozott autót kérdezett le a car vertical-nál, úgy azok egyikéről sem derült ki érdemi infó(sem km, sem törés) …. Véleményem szerint, nem csak minden 4.-ik autó sérült vagy volt sérült ebben az országban.
Egyik nagy cégnél, ahol dolgoztam volt lehetőség a 4-5 éves lízingből kifutott autók megvásárlására. Körbeküldték a 4-5 éves autók javítási listáját is. Az autók 70%-a járt valamilyen sérüléssel műhelyben, volt olyan, ami 9x (!). Mondjuk egy meghúzást is jelenteni/fényeztetni kellett. Extrémebb, amelyiket 30-as táblás szervízúton tetőre raktak.
Ha nem vagy szakértő, alig vehetsz észre hibákat használtautókon, főként, ha kicsit ráköltött az eladó, hogy elrejtse azokat. Az olyan oldalak, mint a carvertical, segítenek minimalizálni a rejtett autótörténet kockázatát, meg a lehetséges baleseteket és korábbi tulaj javításait is. Vagy persze bármikor vehetsz új autót is.