Elképesztő eladási számokat produkált világszinten a BYD!

Júliusban csak a Toyota és a Volkswagen tudta a kínai márkát megelőzni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Globálisan csak a Toyota és a Volkswagen tudott több új autót eladni júliusban a BYD-nél, ezzel többek között olyan gyártókat előzött meg a kínai márka mint a Honda, a Ford, vagy épp a Hyundai. Az éves adatokat vizsgálva viszont egész más az összkép.

Erős hónapot produkált a BYD idén júliusban, hiszen csak a Toyota és a Volkswagen tudott több új autót regisztrálni világszerte - derül ki a Yiche összesítéséből. Előbbi 651 200 járművet értékesített, míg a második VW ennek nagyjából a felét (szűk 350 ezret), viszont a német óriástól csupán bő 30 ezerrel maradt el a világuralomra törő kínai márka. A statisztika szerint a nyár közepén többek között a Honda, a Ford, a Hyundai, vagy épp a Suzuki is kevesebb autót értékesített, mint a BYD.
Hirdetés
A világ 20 legkelendőbb márkája 2024 júliusában
Márka Eladott példányszám (db)
1. Toyota 651 200
2. Volkswagen 346 200
3. BYD 315 600
4. Honda 280 800
5. Ford 265 400
6. Hyundai 245 900
7. Suzuki 228 400
8. Nissan 218 300
9. Kia 199 000
10. Chevrolet 198 600
11. Mercedes-Benz 139 700
12. BMW 139 400
13. Tesla 112 400
14. Audi 111 000
15. Mazda 94 200
16. Fiat 72 600
17. Subaru 72 200
18. Chery 71 100
19. Jeep 64 100
20. Geely 63 800
Forrás: Yiche/ CarNewsChina
Hirdetés
Az év első hét hónapjának adatait összesítve némiképp átrendeződik a "tabella". A Toyota itt is toronymagasan vezet a közel 4,6 millió értékesített példánnyal mögötte ugyancsak a Volkswagen, viszont a harmadik helyen a Honda neve szerepel. A negyedik Ford az egyetlen az első hármason kívül, amely júliussal bezárólag 2 millió fölötti eredmény tudott produkálni. A Hyundai-Suzuki-Nissan trió ugyancsak jobban áll az év első hét hónapját egyben vizsgálva, csak utánuk, a 8. helyen következik a BYD több mint 1,7 millió regisztrált járművel. Érdekesség, hogy ebben a táblázatban a Renault és a Peugeot is megjelenik, nekik látszólag a július kevésbé volt erős hónap.
A világ 20 legkelendőbb márkája 2024 első hét hónapjában
Márka Eladott példányszám (db)
1. Toyota 4 594 000
2. Volkswagen 2 613 600
3. Honda 2 078 200
4. Ford 2 037 300
5. Hyundai 1 879 900
6. Suzuki 1 770 500
7. Nissan 1 721 700
8. BYD 1 714 100
9. Kia 1 484 000
10. Chevrolet 1 407 800
11. BMW 1 133 400
12. Mercedes-Benz 1 068 400
13. Tesla 915 100
14. Audi 882 500
15. Renault 719 000
16. Mazda 665 700
17. Fiat 635 100
18. Geely 577 700
19. Jeep 538 100
20. Peugeot 533 600
Hirdetés
Forrás: Yiche/ CarNewsChina
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Elképesztő eladási számokat produkált világszinten a BYD!

  • 2024.09.06. at 11:15
    Permalink

    Majd szépen sorban jön a többi is, a Chang’an, a Geely, a Chery, a GWM, a DFSK, a Li Auto, nem is beszélve az MG-ről… Nem irigylem mostanság a hatereket 😀

    • 2024.09.06. at 15:25
      Permalink

      Volt olyan év (2016) hogy karhatalmilag zártak be 13 márkát (köztük olyat is mint a nálunk is rossz emlékű Shuanghuan, a rémes minőségű CEO nem könnyítette meg most a BYD és társai helyzetét). Érdemes azért megnézni, hogy mi minden zajlik a kínai piacon.

      Arra is kíváncsi lennék azért hogy a hathatós számok mögött mi zajlik, pl a BYD esetén mennyi az export, és ezek közül mennyi a márka felépítéséhez felhasznált autók száma, mert az hogy a kereskedők bevásárolnak a tesztautókból, nem jelenti azt hogy jövőre is hasonló számokat produkálnak.

      Egyébként a BYD szalon udvarában már láttam letotálozott Tangot is (ez a név magyarul üt igazán, mondhatnám Bydtang egy név 🙂 ), ezek gondolom az eladott autók közé tartoznak.
      Ha megnézed az MG eladásait ahol tavaly kiemelkedőek voltak (pl Spanyolország), most nem hozzák ugyanazokat a számokat.

      • 2024.09.07. at 12:21
        Permalink

        Felettébb követhetetlen a logikád, de betudom ezt is az élemedett korodnak. Minden kínai gyártó kapcsán ott vagy, hogy egy kicsit megpróbáld árnyalni a képet, közben meg a Volvo dolgozóiról azt is tudod, mikor mennek kétbetűs kitérőre. Az ugye megvan, hogy ha a Volvo eladásai nőnek, azzal a Geely-konszern hízik? Az egyik oldalon megpróbálod Kínát lehúzni, a másikon meg drukkolsz neki? Ha Kína felvásárol egy európai márkát, akkor főhajtás és kalapemelés neki, de ha saját márka alatt hódítana teret, akkor ácsi-bácsi, hátrább az agarakkal? Hogy is van ez?

Vélemény, hozzászólás?