A legfrissebb Star különkiadás a Fiat 500 3 milliomodik értékesített példánya
Egyre szebb számokat produkál a Fiat jelenlegi legnépszerűbb modellje, az 500-as. A kisautó ugyan csak a második generációjánál tart, de a jelenleg is kapható modell már 12 éve van a piacon, 2007-ben érkezett a klasszikus vonalakat megidéző apró háromajtós. A kis retroautó sikereit meglovagolva a Fiat teljes modellpalettát húzott fel a névre, van akár hétüléses 500L egyterű és terepjárós adottságokkal ellátott 500X is.
Most nagy az ünnep, ugyanis értékesítették a 3 milliomodik Fiat 500 modellt, ebben persze benne van az 500L és 500X is. A 3 milliomodik autót épp a napokban adták át új tulajdonosának, a példány pedig egy az új különkiadás, a Star sorozat Stella White fényezésű darabja. A Fiat 500 története egészen 1957-ig nyúlik vissza, amikor is a háború utáni válságban szükségessé vált egy tömegek számára is elérhető kisautó elkészítése. Közel négymillió készült az eredeti 500-asból a licencelt példányokat is beleértve, ám ami szükségként született, ma divattermék, és a kereslet továbbra sem apad iránta.
Csak egy kis pontosítás. A 3 millió eladott 500-as család Európára vonatkozik. Ez az igazi piacuk. Az 500-as 2017.07.07-én ünnepelte a 2 milliomodik eladott autót. Az 500L-nek 2018.02.22-én volt az 500.000-dik, míg az 500X-nek 2019.05.23-án volt az 500.000-dik legyártott darabja.
Összehasonlításképpen, amikor még „jobban” futott a szekér, akkor a Punto-nál 7 év kellett a 3 milliós eladási számokhoz, és 10 év alatt 5 millió darab kelt el a típusból.
Érdekes, hogy a kis ötszázas az eladások jellegében is másolja a kis testvért. Ez előző generációnál (1957-es 500-as) is a pályafutása vége felé érte el a legjobb eladási értékeket.
Magyarul a cikk pontatlan, mert nincs benne a 3 millioban az 500L es az 500X.
Elrejtve, de benne van: „Most nagy az ünnep, ugyanis értékesítették a 3 milliomodik Fiat 500 modellt, ebben persze benne van az 500L és 500X is”. Csak az Európa maradt le.
Szép eredmény. Mondjuk ennek a szinte végtelen számú testre szabhatóságnak és a számos különleges szériának is nagy szerepe volt/van. Meg valljuk be őszintén, egész pofás darab.
Magam részéről egy Abarth 595-el jól ellennék .
Ha lett volna Európában is elektromos változat (nemcsak az USA-ban), az is dobott volna az eladási számokon.
Érdekes amúgy hogy más országokban töretlen a népszerűsége és imádják, addig itthon továbbra sem igazán veszünk róla tudomást egyedül a fővárosban látok belőle többet, vidéken alig.
De amíg továbbra is 1 számmal nagyobb autókat vásárolunk (mert tök jól mutat ugye ha a gyereket BMW X5 és tsai.-val visszük az oviba/suliba, ami szinte 2 Fiat 500 -as helyét elfoglalja) illetve a környezetünk felé mutogatjuk kivagyiságunkat (értem ezalatt azt hogy bizonyos márkákat birtokolni egyesek szerint ciki) , addig ez nem is fog változni.
Azért a sikerét kicsit túlzás a „retroautó” számlájára írni – ez a kocsi jó is. Nem annyira jó, mint mondjuk a Panda, de úgy alakította ki a palettát a Fiat, hogy ne kelljen a kettőnek egymással versenyeznie.