Elkaszálja a négyhengeres Suprát a Toyota

A következő modellévben már nem kell azon tanakodni, hogy milyen motorral kérjük a sportkocsit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hathengeressel kezdődött és azzal is végződik a BMW-vel közösen tervezett Supra karrierje.

Tizenhét év után hozta vissza a Suprát a Toyota, a nevéhez méltó sportautó 2019-ben mutatkozott be. A rajongók öröme azért nem volt maradéktalan, a BMW Z4 rokonság nem az, amire egy japánautó-hívő vágyik. A németek kellettek ahhoz, hogy egyáltalán visszatérhessen a Supra, a két cég költségmegosztása teszi profitképessé a modelleket. A gyártás a BMW-féle háromliteres sorhatossal indult, majd csak 2022-ben csatlakozott a szintén bajor kétliteres négyhengeres. Utóbbi motornak nem jutott hosszú karrier a Suprában, a sportkocsi vásárlói inkább a nagyobb szívet választották a “Mini” blokk helyett, amelyet csak automatával párosítottak. Ennek a lehetőségnek most vége, csak a háromliteressel folytatódik a gyártás.
Hiába a híres név és a sok Supra-mentes esztendő, nem lett igazán kelendő a sportkocsi, főleg az utóbbi években esett vissza a kereslet. 2021-ben még 6800 autóra futott be rendelés, az azt követő évben már az 5 ezret sem sikerült átlépni, tavaly pedig mindössze 2652 Supra fogyott. Az idei év első három hónapjában 484 darab kelt el, amivel most először szorult a Nissan Z mögé. A négyhengeresért kevesen fognak könnyeket hullatni, a Supráért viszont kár lenne, egyre kevesebb a hasonló kaliberű autó a piacon.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?