A külső dögös, nem süt róla a BMW rokonság, ezentúl csak finom hathengeres duruzsol a géptető alatt
Tizenhét év után hozta vissza a Suprát a Toyota, a nevéhez méltó sportautó 2019-ben mutatkozott be. A rajongók öröme azért nem volt maradéktalan, a BMW Z4 rokonság nem az, amire egy japánautó-hívő vágyik. A németek kellettek ahhoz, hogy egyáltalán visszatérhessen a Supra, a két cég költségmegosztása teszi profitképessé a modelleket. A gyártás a BMW-féle háromliteres sorhatossal indult, majd csak 2022-ben csatlakozott a szintén bajor kétliteres négyhengeres. Utóbbi motornak nem jutott hosszú karrier a Suprában, a sportkocsi vásárlói inkább a nagyobb szívet választották a “Mini” blokk helyett, amelyet csak automatával párosítottak. Ennek a lehetőségnek most vége, csak a háromliteressel folytatódik a gyártás.
A GR Supra nevébe nem véletlenül került bele az a két új betű, a sportrészleg vette kezébe a fejlesztést
Hiába a híres név és a sok Supra-mentes esztendő, nem lett igazán kelendő a sportkocsi, főleg az utóbbi években esett vissza a kereslet. 2021-ben még 6800 autóra futott be rendelés, az azt követő évben már az 5 ezret sem sikerült átlépni, tavaly pedig mindössze 2652 Supra fogyott. Az idei év első három hónapjában 484 darab kelt el, amivel most először szorult a Nissan Z mögé. A négyhengeresért kevesen fognak könnyeket hullatni, a Supráért viszont kár lenne, egyre kevesebb a hasonló kaliberű autó a piacon.
A háromliteres automatával 3,9, kéziváltóval 4,2 alatt gyorsul százra