Elindult a világ legnehezebb raliversenyére az Opel Dakar Team

Idén Opel Mokkával vág neki a sivatagnak Szalay Balázs

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár az idei Dakar csak január 5-én kezdődik, ma útnak indították az Opel Dakar Team járműveit Dél-Amerika felé. Szalay álma a tizedik hely.



Idén január 5. és 20. között rendezik meg a Dakar-ralit, ezúttal ötödik alkalommal Dél-Amerikában. Limából indul a mezőny ünnepélyes rajtceremóniával, majd 5 perui szakasz után Argentínát szelik át. Itt egy szünnap és további 5 szakasz teljesítésével érkeznek Chilébe, ahol a cseles dűnékkel tagolt, pokolian forró Atacama sivatagban hajtanak még 4 napig, mielőtt - már akik - megérkeznek a Santiago de Chilében felállított célba. A rajt és a cél között 8000 gyilkos kilométer vár a versenyzőkre és a versenytechnikára.
Hirdetés
A Szalay-Bunkoczi kettős idén Opel Mokka versenyautóval vág neki a kéthetes viadalnak, az autót alig 3 hónap alatt építették meg, ezért hagyta ki a csapat az utóbbi pár magyar bajnoki futamot. A versenyautó tömege pótkerekekkel, megtankolva 2150 kg, 4300 mm hosszú, 2000 mm széles és 1770 mm magas.
Egy ilyen versenyen a legfontosabb részegység a futómű, mely elöl-hátul egyaránt független, kerekenként két lengéscsillapítóval és 250 mm-es rugóutat biztosító Eibach spirálrugókkal készül.

Hajtásáról vadonatúj GM LS3, kifejezetten versenyzésre épített, 6,2 literes V8-as gondoskodik: az előírt 36 mm-es szűkítővel maximális teljesítménye 380 lóerő, nyomatéka 660 Nm, s 7,4 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/h-s tempóra a több mint kéttonnás versenymokkát. Az autó végsebessége 180 km/h. Szalay ezúttal 12. alkalommal indul a Dakaron, eddig 11-szer ért célba, s tavaly érte el legjobb eredményét, amikor a20. helyen végzett összetettben. Az idei célkitűzés ennek az eredménynek a megjavítása, de a pilóta nem titkolt álmaiban a 10. hely megszerzése szerepel. Navigátora, Bunkoczi László profi versenyzésre számít, szeretne a gyári csapatok nyomában maradni, ami nem lesz könnyű, mert iszonyú nehéz itinert raktak össze a szervezők. Ezúttal nincsenek bemelegítő szakaszok, a limai indulást követően rögtön belecsapnak a sivatagba.


Az idei összecsapáson ugyanúgy a már korábban is remekül teljesítő Darázsi Zsolt-Szalai Norbert-Vörös Ferenc trió kíséri MAN versenykamionjával a mokkás párost. Rutinos csapatról van szó, Darázsi eddig 8, Szalai 3, Vörös pedig 1 alkalommal vett részt a Dakaron, a pilóta, még az afrikai korszakban egyszer negyedikként ért célba kategóriájában, s lehetett volna ennél jobb eredménye is, ha épp akkor nem kell kisegítenie Balázsékat. Versenykamionjuk, a 450 lóerős, 1650 Nm legnagyobb nyomatékú MAN tömege üresen 7 tonna, az 1000 literes tankot teletöltve, alkatrészekkel megpakolva 9 tonna. 13,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességben pedig nem nagyon marad el Szalayék Mokkájától, 170 km/h-ra is képes. Merevhidas, kerekenként 2 db Öhlins lengéscsillapítóval épített felfüggesztése alumínium felépítményt visel, s beépített automata kerékfújóval állítják be a körülményeknek megfelelő nyomást a Michelin abroncsokban. Sikert kívánunk az Opel Dakar Teamnek a megmérettetésen!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?