Elindítja hibrid offenzíváját a Land Rover
Szeptembertől rendelhetők a hibrid Range Roverek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Land Rover bejelentette, hogy dízelhibrid változat is készül majd a Range Rover és a Range Rover Sport modellekből.
A Porsche és a Volkswagen már kínál, a BMW még csak tervez hibrid prémium terepjárót, az indiai kézben lévő Land Rover pedig a minap jelentette be, hogy indul a környezetkímélő Range Roverek gyártása. A dízelhibrid luxus SUV a gyártó szerint 18,7 kilométert tehet meg 1 liter gázolajjal, azaz fogyasztását 5,33 liter/100 kilométerre ígérik vegyes használatban. A nagytestű kocsi így 26 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsájt majd ki, mint a dízel verzió. Az új hibrid modellek értékesítése szeptember 10-én kezdődik meg, elsőként természetesen Nagy-Britanniában. Az első ügyfélautókra azonban még a briteknek is várniuk kell a jövő év elejéig.
A Range Rover és a Range Rover Sport hibrid modellek egyaránt a vállalat népszerű háromliteres SDV6 dízelmotorjának és egy 35 kW-os elektromos motornak a kombinációját kapják. Ezt a Land Rover megspékelte a friss, nyolcsebességes ZF automata váltóval. Az autó így (percenként 4000-es fordulatnál) 340 lóerős teljesítményre és (1500-3000-es tartományban) 700 Nm legnagyobb nyomatékra képes, ami azt jelenti, hogy egy V8-as dízel erejével büszkélkedhet. A lítiumionos akkumulátorcsomag, az inverter és a villanymotor együttesen csupán 120 kilogrammot nyom. A Range Rover Hybrid 0-100 km/órás gyorsulása 6,9 másodperc, végsebessége 218 km/óra, míg a Range Rover Sport Hybrid, amely 22 kilóval könnyebb, 0,2 másodperccel gyorsabb, végsebessége pedig 225 km/h. A villanymotor 170 newtonméteres nyomatéka jól jön, ha előzni akarunk, az energia-visszanyerő fékezés és lassulás során az elektromos motor generátorként dolgozik. A hibrid terepjáró legfeljebb 48 kilométer/órás sebességgel, 1,6 kilométert tehet meg hangtalan villanyüzemben, amíg a dízelmotor beindul.
A folyadékhűtéses akkumulátor a padló alatt kapott helyet, így semmi nem befolyásolja a Range Rover kényelmét, utasterének és csomagterének méretét, még a hétüléses verzióban sem. Nem változott a kocsik terepképessége, így gázlómélysége, hasmagassága és terepszögei sem. Hogy a márka bizonyítsa a terepjárók rátermettségét, három hibrid Range Rovert indított augusztus 22-én útnak az angliai Solihullból a márka tulajdonosának otthonába, az indiai Mumbaiba. A konvoj részben a Selyem-úton halad, 16 ezer kilométert tesz meg tizenkét országon át (Franciaország, Belgium, Németország, Lengyelország, Ukrajna, Oroszország, Üzbegisztán, Kirgizisztán, Kína és India). A tíz résztávból álló túrán a Land Rover mérnökei és újságírók vezetik a Range Rovereket, amelyek várhatóan október 15-én érkeznek meg a 19 milliós Mumbaiba.