Iacoccát nem csak az autók műszaki oldala, hanem azok eladása is érdekelte, végül inkább a kereskedelmi területen dogozott (Forrás: Autocar)
Lee Iacocca 1924-ben született Pennsylvania államban, mérnök végzettségének köszönhetően az autóiparban helyezkedett el, de nem csak a műszaki területen volt tehetséges, hanem remek martingszakembernek is bizonyult. Talán karrierjének legikonikusabb autója az 1964-ben debütált első generációs Ford Mustang, melynek elkészítésében fontos szerepe volt. Az olcsó sportkocsi hatalmas anyagi sikert hozott a vállalatnak annak ellenére, hogy kevés pénzt fordítottak a modell fejlesztésére. Iacocca már a Mustang megjelenése előtt is beírta magát az autóipar történelemkönyvébe, ugyanis 1956-ban találta ki, hogy 20% önerő befizetés után haza lehetett vinni egy új autót havi 56 dolláros díj mellett. Ennek hatására az ő irányítása alá tartozó philadelphiai körzet az eladási számokat tekintve az élre ugrott. Sikereinek köszönhetően alelnöke, majd 1970-ben elnöke lett a Fordnak.
Akár a Fordnál is megszülethetett volna a Voyager egyterű, de ők nem voltak vevők az ötletre (Forrás: BBC)
Munkássága hatalmas anyagi sikert hozott a Fordnak, annak ellenére, hogy az ő irányítása alatt készült el a csúfosan megbukott Ford Pinto. A 1970-es években viszont megromlott a viszonya Henry Ford II-vel, ezért 1978-ban elhagyta a Fordot, ebben az évben 2 milliárd dolláros nyereséget termelt az amerikai gyártó. Karrierje a súlyos anyagi gondokkal küzdő Chryslernél folytatódott. Iacocca úgy gondolta, hogy piacképes lenne egy tágas családi modell, ám erre az ötletre a Ford nem volt vevő, ellenben a Chrysler igen, 1983-ban megszületett a Dodge Caravan és a Plymouth Voyager egyterű, illetve ebben a korszakban született meg a K-platform, melyre számos olcsóbb, jól eladható modell épült (Dodge Aries, Chrysler LeBaron, Plymouth Caravelle). A modellkínálat átalakításának hála a Chrysler újra nyereségessé vált, a cég elnöki székéből 1992-ben nyugdíjba vonult, majd 2005-től a Chrysler számos reklámkampányában részt vett. Lee Iacocca 2019. július 2-án hunyt el Los Angeles-i otthonában. Nyugodjék békében!
Neki köszönhető, hogy ma is létezik a Chrysler, a csőd széléről rántotta vissza a vállalatot (Forrás: Autocar)
Elméletileg az ő nevéhez fűződik a tervezett avulás fogalmának bevezetése.
Szóval én annyira nem nyalnám a s.ggét.
Csodát tett a Chryslerrel.
Rengeteg klassz dolog főződik a nevéhez.
Amit meg írsz az kb olyan fassság mint amikor a nem túl művelt isemrősöm tájákoztatott, hogy Kossuth szerint a liberalizmus a nemzet halála…
Biztos ki lehet hozni valami gugli kereséssel csak normálisan az ilyen találatokből származó gondolatok fennakadnak a józan ész szűrőjén…
Elnézést, nem akartalak megbántani.
Néha 120-as IQ alatt nem szokták érteni amit írok, nem a te hibád!
A tervezett avulás egy kétarcú dolog. Mi, vevők a rosszat látjuk benne, de a gyártókat folyamatos fejlesztésre, javulásra ösztökéli, egy kis időre sem lanyhulhat a lendület, mert hátrányba kerülsz, amit nem biztos, hogy később le bírsz dolgozni. Látunk példákat, hogy jár, aki ellazsálja az ilyesmit(az FCA háza táján lehetne nézelődni)…