Középen Ferdinand Porsche, jobbra tőle az ifjú Ferdinand Piëch
Prof. Dr. Ferdinand Piëch 1972-ben kezdte pályafutását az Audi AG-nál, és az Audi AG vezérigazgatója volt 1988-tól, majd 1993-ban a Volkswagen AG vezérigazgatói posztját vette át. Ám ezt megelőzően, fiatal mérnökként a Porsche számára olyan legendás versenyautókat is tervezett, mint például a 917-es, amely Le Mans-ban is diadalt aratott. Az Audit pedig igazgatóként prémium márkává alakította, míg a Volkswagen-csoport vezetőjeként elősegítette a cég nemzetközivé válását. Vezetősége alatt vásárolta fel a VW a Bentley, a Lamborghini és a Bugattti márkákat, de a teherautók világában a Scania és az MAN is ekkor került a konszernhez. 2002-ben Ferdinand Piëch-et a Volkswagen AG Felügyelő Bizottságának elnökévé választották, majd 2015-ben lemondott megbízatásáról a Volkswagen-csoportnál.
Piëch nevéhez fűződik a VW Lupo 3L is
Halála után a Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság a 660 000 alkalmazott nevében őszinte részvétét fejezte ki a családnak, és a Volkswagen gyártási helyszínein, többek között Wolfsburgban és Drezdában fél-árbocra eresztették a zászlókat, így is tisztelegve Ferdinand Piëch munkássága előtt.
Piëch vezérletével a Volkswagen még a Toyotánál is nagyobb autógyárrá vált egy darabig
Az apuka ügyesen belénevelte a náci vezetési stílust amit aztán az autóiparban sikerrel kamatoztatott. Egy igazi arrogáns és etikátlan pöcs volt – többek között a VW Pumpe Düse hülyeségét is ő nyomatta és az ő presszionálására menesztették a Mercedestől hívott tervező csoportot akiknek SCR rendszert kellett volna implementálnia a dieseleikre. A többi meg már történelem.