Elhunyt a többi mint 5 milliót futott Volvo tulajdonosa

Újonnan vásárolta, több mint ötmillió kilométert ment vele, most elbúcsúzott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A világ talán leghíresebb autós történetének ért most vége, a legtöbb egy tulajnál futott kilométer rekordja is új jelentkezőt vár. 78 éves korában elhunyt Irv Gordon.


Nem kell a mesékben élnünk azért, hogy csodás történeteket hallhassunk és éljünk együtt velük, a világban tényleg történnek fantasztikus és közel hihetetlen dolgok. Ilyen Irv Gordon és újonnan vásárolt 1966-os Volvo P1800 S-ének sztorija is, pontosabban csak volt, mert a történetnek most vége szakadt. A 78 éves, nyugdíjas éveit töltő volt New York-i tanár kínai utazása során elhunyt, ám egy olyan történetet hagyott maga mögött, amit talán sosem fogunk elfelejteni, már csak azért sem, mert a rekordot, amit felállított és évről-évre megdöntött, nagyon nehéz lesz bárkinek felülmúlnia.
Hirdetés

Irv Gordon puszta szükségből vásárolta a P1800 S-t, miután több Chevrolet Corvair után valami megbízhatóbbra volt szüksége. Az akkor frissen kezdett tanári pályájához naponta 200 kilométeres ingázásra volt szükség, saját állítása szerint, miután megvásárolta a Volvót, alig szállt ki belőle az első pár napban, így adódott, hogy már az első héten megvolt a 2400 mérföld. A napi ingázásból rekordfutás lett, 1998-ban már 1,69 millió mérföldet mutatott a Volvo mérője, amivel egyrészt rekorder lett az egy tulajdonosnál megtett legtöbb kilométer kategóriában, másrészt a Volvo amerikai képviselete is felfigyelt a nem mindennapi reklámra. A nemes alkalomra Irv Gordon egy Bertone 780 kupét kapott, majd a további mérföldkövek alkalmával egy C70-nel és egy XC60-nal is gazdagabb lett.

A történet legszebb része, hogy az 1800-ast javítani szinte egyszer sem kellett, ugyanakkor kétszer újították fel a motorját, legutóbb 2011-ben. Nem azért, mert probléma lett volna vele, a corvaires korszakból származott a tapasztalat, miszerint jobb megelőzni a gondokat, a történetet látva ebben azért van valami. Nyugdíjas éveit azzal töltötte, hogy járta az államokat és az autókiállításokat, ahová tehette, lábon vitte a Volvót. Az egyetlen komolyabb sérülést is akkor szerezte a piros kupé, amikor a Las Vegas-i SEMA Shwoe-ra szállították konténerben, azután több nehezen beszerezhető karosszériaelemet javítani kellett. Gordon csak a Castrol olajban hitt, így a gyártó is felkarolta, ő lett az egyik egészen hiteles reklámarc. A Volvóhoz sok érzelmi szál fűzte, mégis többször kínálta eladásra, de csak egy valakinek adta volna el, méghozzá a Volvónak, az ára pedig a megtett mérföldenkénti egy dollár lett volna, de a márka erre sosem volt hajlandó, az autó pedig egyre csak drágább lett ezáltal.

Az utolsó helyzetjelentéskor 3 260 257 mérföldet mutatott a Volvo órája, ami több mint 5,2 millió kilométernek felel meg.


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?