Elhalászta a győzelmet a Virgin a nagy autógyártók elől
Izgalmasan alakult a Formula E chilei fordulója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét hozta izgalmas formáját a Formula E sorozat, fordulatos versenyt láthatott a közönség Santiago utcáin.
Mindjárt a rajt előtt egy kisebb dráma borzolta a kedélyeket, ugyanis az első rajthelyet megszerző Lucas di Grassi kvalifikációs idejét törölték, miután nem tartott be egy az erre a hétvégére életbe lépő szabályt. Az új regula alapján a levezető körön is ugyanolyan intenzitással kell használni a féket a pilótáknak, mint a gyors körükön. Di Grassi utólag ezt a „motorsport történetének legostobább” szabályának nevezte. A rajtelsőség így Sebastien Buemi ölébe hullott, aki a rajt után is megőrizte a vezetést Pascal Wehrlein előtt.
Az élen vonatozás kezdődött, ami a későbbiekben azért összekuszálódott, ám a hátsó sorokban Jean-Eric Vergne megpördült, miután Antonio Felix da Costa meglökte kicsit. A bajnoki címvédő így nagyon gyorsan a mezőny végén találta magét, ahogy a legutóbbi versenyen is. Később Bird elkapta Wherleint, miközben az ötödik helyért is izgalmas csata folyt, Edoardo Mortara ugyanis megforgott, miközben a felzárkózásán ügyködő Di Grassi felöklelte Jose Maria Lopezt. Alig ocsúdtunk fel a manőverből, amikor Maximilian Günther autója leállt és jött a teljes körös sárga.
Persze menet közben búcsúztunk az amatőr hibát vétő Felipe Massától és Vandoorne is a falnak ment. A hiba rengeteg törmeléket eredményezett, ami újra teljes körös sárgát jelentett. Az új rajt után még eseménydúsabb lett a verseny, Bird folyamatosan ott loholt Buemi nyakán és végül a svájci pedig nem bírta a nyomást. Falnak csapva összetörte az autóját. Ekkor Bird örökölte az első helyet.
A hajrában is elbúcsúztunk több versenyzőtől. Vergne egy újabb megforgás után kiesett, sőt az első versenyt megnyerő Da Costa is kiállt. Bird viszont nem hibázott, pedig Wehrlein kíméletlenül megszorongatta. Végül a Virgin Racing pilótája győzött, míg a dobogóra Wehrlein és Abt állhatott még fel.
Végeredmény, SantiagoE-Prix, Santiago (45 perc+1 kör, a pontszerzők):
- Sam Bird (brit, ENVISION VIRGIN RACING) 47:02,511 perc
- Pascal Wehrlein (német, MAHINDRA RACING) 6,489 másodperc hátrány
- Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 14,529 mp h.
- Edoardo Mortara (svájci, VENTURI FORMULA E TEAM) 17,056 mp h.
- Robin Frijns (holland, ENVISION VIRGIN RACING) 20,276 mp h.
- Mitch Evans (új-zélandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 23,755 mp h.
- Alexander Sims (brit, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 27,590 mp h.
- Jerome D'Ambrosio (belga, MAHINDRA RACING) 41,984 mp h.
- Oliver Turvey (brit, NIO FORMULA E TEAMG) 45,059 h.
- Jose Maria Lopez (argentin, GEOX DRAGON) 45,376 h.
A vb-pontversenyek állása 3 futam után (még 10 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | D'Ambrosio | 44 | 1. | ENVISION VIRGIN RACING | 71 |
2. | Bird | 41 | 2. | MAHINDRA RACING | 62 |
3. | Da Costa 28 | 28 | 3. | DS TECHEETAH FORMULA E TEAM | 47 |
4. | Frijns | 28 | 4. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 46 |
5. | Vergne | 28 | 5. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 30 |
6. | Evans | 22 | 6. | PANASONIC JAGUAR RACING | 23 |
7. | Abt | 21 | 6. | NISSAN E.DAMS | 21 |
8. | Lotterer | 19 | 8. | VENTURI FORMULA E TEAM | 12 |
9. | Wehrlein | 18 | 9. | NIO FORMULA E TEAM | 2 |
10. | Sims | 18 | 10. | GEOX DRAGON | 1 |