Egy versenyző elméjében ilyen az Audi A1
Talán első pillantásra egy DTM versenyautóra emlékeztet az ABT Audi A1 „1of 1”, többek között a masszív szélesítések és a látványos, szénszálas műanyagból készült légterelők miatt. Persze mégiscsak a fényezés az első, amivel felhívja magára a figyelmet. Pontosabban a fólia, hiszen a „Split Design” fantázianevű mintát nem felpingálták, csak felragasztották az A1-re. Szintén versenyautós részlet a központi anyás kerekek megléte. A 19 colos könnyűfém keréktárcsákon a vörös jelölés Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok feszülnek, de szükség is van rájuk, hogy az autó brutális ereje megfelelő tapadással jusson az aszfaltra.
A fékek a Formula E versenyautókat idézik
Ebben az A1-ben ugyanis 400 lóerős motor dolgozik. Ráadásul ez „csak” egy kétliteres TFSI. Ugyanakkor nem klasszikus tuning módszerekkel tornázták fel az erejét. Ezt a négyhengeres TFSI motort az alapoktól az ABT építette fel, a saját ízlésének és céljainak megfelelően. Természetesen a futóművet és a fékrendszert is az autó hatalmas teljesítményéhez igazították, és természetesen az utastér sem maradt érintetlen.
A fényezés felemás. Akarom mondani a fólia
Hátul bukócső is jelzi, hogy versenypályára szánták a gépet, amúgy pedig egy igazi Alcantara „orgia” a belső. Szinte mindent ezzel az anyaggal burkoltak, még a DGS váltókarjának buksiját is. A kormánykeréken azonban szénszálas betétek is felfedezhetők, egyszóval bent is komoly sportautó benyomását kelti a méregerős A1. Amelyből csupán egyetlen példány készült, szóval az utcákon nem valószínű, hogy sűrűn összefuthatsz vele.
Alcantara uralja az utasteret