Elfogyott az M4 GTS? Itt a 460 lovas M4 CS
Jönnek a CS modellek: a BMW M4 CS az első
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Erősebb a versenycsomagos M4-nél, de gyengébb az M4 GTS-nél. Így is 3,9 másodperc alatt futja a 100-at, és csak automatával érkezik az M4 CS.
Új divízióval bővülnek a BMW M modellek. Az első újkori CS jelzővel ellátott bestia az M4 CS lett
A BMW mostanában többször visszahozta a legendás CS és CSL modelljelölést. Nem véletlen, a bajorok szeretnék CS jelzővel illetni mostantól az alapmodellek (ide tartoznak a Competition Package csomaggal felszerelt darabok is) fölé érkező sportmodelleket. Először a 4-es sorozat jelenlegi legerősebbje kapta meg a kétbetűs utónevet, a most debütáló M4 CS 3,0 literes sorhatosa 10 lóerővel lett erősebb az M4 Competition Package-nél, ám így is 40 lóerővel gyengébb a csúcstartó és pályára optimalizált vízbefecskendezéses M4 GTS-nél. Mivel utóbbi nemrég kifutott a gyártósorokról, a legerősebb 4-es BMW cím a CS-re száll. Az így már 460 lóerős és 600 Nm nyomatékú M4 CS mindössze 3,9 másodperc alatt futja a 0-100-at, végsebességét 280 km/h-ban korlátozták, hogy ne vesszen el a német autópályákon sem.
A legtöbb helyen hasított bőrt kapott a beltér, a műszerfalon ott virít a CS logó, hogy az anyósülésen is tudják, miért nem tudnak előre dőlni gyorsításkor
Csakúgy, mint az i paletta tagjainál, itt is kiteszik, amijük van. Könnyített borítást kaptak az ajtók, büszkén mutogatja is. A versenyautós ajtóbehúzó sem maradt el
Az M-es váltót is e szerint hangolták, a hosszabb áttételezésnek köszönhetően autópályán sem lesz vészesen nagy a fogyasztása, már amennyire ez szempont lehet egy ilyen autónál. Rossz hír lehet viszont, hogy csak és kizárólag a 7 sebességes duplakuplungossal készül majd, kézi váltós nem lesz. Az M4 CS fejlesztésénél nagy gondot fordítottak a súlycsökkentésre is, 32 kilóval lett könnyebb a hagyományos M DCT-vel szerelt modellnél. 6 kilóval lett könnyebb a tetőrész, míg a motorháztető 25%-kal könnyebb az M4 kupénál a szénszálas erősítésű műanyagoknak köszönhetően.
Az alap M4 Coupénál közel 30 lóerővel, a versenycsomagosnál 10 lóerővel erősebb az M4 CS
A pilótafülkében uralkodó elem az alcantara, a műszerfal finom CS feliratot is kapott, míg az ajtópanelek kendőzetlenül mutogatják puritán könnyített műanyagozásukat. A GTS-ből ismert ajtóbehúzók sem maradtak el, a súlycsökkentés érdekében pedig csak egyzónás klíma és egyszerűsített hangrendszer került bele. Újak a 19 colos első és 20 colos hátsó felnik, ahogy az első kötény és a hátsó diffúzor is. A rugókon és a lengéscsillapítón is finomítottak a mérnökök, mindezeknek köszönhetően 7 perc és 38 másodperces időt futott a Nordschleifén. Ez 10 másodperccel lassabb a GTS-nél, így 14 másodperccel gyorsabb a DCT-s M4-nél. Hazai áraira még egyelőre várni kell, de ha minden jól megy, 2018 közepéig tervezik listán tartani.
Középen vékonyabb szárny és komolyabb diffúzor is került alá. Egyediek az elöl 19, hátul 20 colos felnik is. Hazai ára egyelőre ismeretlen