Életveszélyes mutatvánnyal érkezett meg az új Range Rover Sport

Hatalmas, gyors és még zöld rendszámos is: íme a Range Rover Sport harmadik generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rengeteg érdekességet tartogat a Range Rover Sport harmadik generációja, erre még egy lapáttal rátettek a Land Rover emberei, hogy bebizonyítsák: a sportos és divatos, konnektoros hibrid luxus-SUV még mindig igazi terepjáró maradt. Mutatjuk a részleteket!

2023-as modellként érkezik az új Range Rover Sport, ami már a harmadik generáció. A kívül-belül új dizájnt a 2022-ben megjelent, ötödik generációs Range Rover új funkcióival és MLA-Flex padlólemezével párosították, így a vad stílus, a keskeny LED fényszórók és a 0,29-es légellenállási együttható mellé rengeteg már tavaly megismert technológia is érkezett. Ilyen például a a hátsó kerekeket legfeljebb 7,3 fokos szögben fordító összkerék-kormányzás, vagy a dinamikus légrugózás, mindkettő alapfelszereltségként jár. [BANNER type="1"]
Hajtás terén a belépő szint is erős, a 3,0 literes lágyhibrid sorhatos P360 SE-ként 355 lóerőt és 500 Newtonméter tud, ereje a P400 SE Dynamic esetében 390 lóerőre és 550 Newtonméterre nő. Efelett már konnektoros hibridként, zöld rendszámmal érkezik a P440e, ami a 3,0 literes turbómotort egy 105 kilowattos villanymotorral fűszerezi meg, így az akár 48 kilométeres tisztán elektromos hatótáv mellett 434 lóerős rendszerteljesítménnyel és 839 Nm csúcsnyomatékkal is büszkélkedhet. Természetesen a már jól ismert 3,0 literes dízelek sem maradhatnak ki a sorból, három változat érhető el 245, 294 és 345 lóerős teljesítménnyel, illetve 600, 650 és 700 Newtonméteres csúcsnyomatékkal.
Az igazi V8 fanatikusoknak sem kell aggódni, sietni viszont annál inkább, a 4,4 literes nyolchengeressel szerelt, 523 lóerővel és 750 Newtonméterrel kecsegtető P530 First Edition ugyanis a jelenlegi információk szerint csak az első modellévben lesz kapható.

Ez a változat 4,3 másodperc alatt repíti álló rajtból 100 km/órára a monstrumot, ami jelentősen alulmúlja a konnektoros hibrid - egyébként szintén kiemelkedő - 5,5 másodperces idejét.

A First Edition egyébként nem csak a brutális erejű V8 miatt lesz különleges, minden extrát és még annál többet is kap, az elektronikusan vezérelt aktív difi és a Stormer kezelhetőségi csomag mellett a Land Rover Dynamic Response Pro sem maradhat ki. Az összes motorhoz nyolcfokozatú automataváltó és összkerékhajtás jár alapáron, 2024-ben pedig egy tisztán elektromos változat is érkezik. A beltér letisztult, modern, de közel sem ismeretlen, szinte mindent átvett a már emlegetett Range Rovertől. Eltérő a középkonzol, így a 13,1 colos, Pivi Pro szoftveres infotainment főképernyő elhelyezése is, ebben a modellben döntve helyezték el. A sofőr előtt egy 13,7 colos digitális műszeregység található alapáron, ugyanígy felár nélküli a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto is, ráadásul a Land Rover Electrical Vehicle Architecture 2.0 segítségével 63 elektronikai modul frissítése válik lehetségessé interneten keresztül, szervizlátogatás nélkül. A zenéről most is a Meridian gondoskodik, a csúcs-hangcucc 29 hangszórót számlál. [BANNER type="2"] A csili-vili luxus-SUV ráadásul már rögtön a megjelenésekor bebizonyította, hogy nem csak egy hétköznapi divatterepjáró, meghökkentő és életveszélyes mutatvánnyal érkezett a piacra. Szó szerint megmutatta, hogy ki a legény a gáton, egy izlandi vízerőmű gátjának túlfolyó csatornáján kapaszkodtak fel vele. Az új Range Rover Sport bemutatkozó attrakcióját még veszélyesebbé tette, hogy a Kárahnjúkar gát túlfolyóján percenként 750 tonna víz zúdult alá, ezen a téren a maga nemében a világ legnagyobbjának számít. Elég lett volna egy pillanatra elveszteni a tapadást, hogy katasztrófa legyen a vége: az autó pilótájával együtt zuhant volna a mélybe, a túlfolyó torkolata alatt egy 90 méteres szakadék várta őket. Ilyen mutatványokat nyilván nem érdemes kipróbálni vele, de maga az autó képes rá, ahogy azt az alábbi videó is bizonyítja. [BANNER type="3"] Ha késztetést éreznél, hogy vegyél magadnak egyet, vagy netán csak konfigurálni támadt volna kedved, jó hírünk van: elvileg mindkettőt megteheted. Bár a pontos, forintban számolt hazai árlista még nem szerepel a weboldalon és a kiszállítás megkezdésének időpontját sem hozták még nyilvánosságra, azt már tudjuk, hogy a gyártást az Egyesült Királyságban, a Solihull Manufacturing Facility nevű üzemben kezdik majd meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?