Életre kelt a Flake tanulmányautó
Flake: az élő tanulmányautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Flake 250 mozgó darabból álló karosszériája mindig az aerodinamikai viszonyoknak és a haladásnak megfelelően alakul.
Az aktív aerodinamikai megoldások lassan elkezdenek utat találni a sorozatgyártású modellekhez, gondoljunk az önműködő hátsó szárnyakra, a BMW aktív légbeömlő nyílásaira, vagy épp a Pagani Huayra testén izgő-mozgó terelőelemekre, ám a Coventry Egyetemen tanuló Da Feng ezeknél sokkal messzebbre ment.
Az ifjú dizájner három éve fejlesztgeti Flake nevű tanulmányát, melyet a Verdák oldalirányban mozgó autóinak sora, a cigarettáiról lehulló hamu, valamint a BMW Gina nevű tanulmánya inspirálta elsősorban. A jelenlegi már az autó harmadik változata, ahol a mozgó karosszéria-elemek számát a korábbi négyszázról kétszázötvenre csökkentette, ezáltal a tanulmány közelebb került a megvalósíthatósághoz. A lapokat mini elektromágnesek által működtetett, nanoméretű karbonszálak mozgatják, így azok mindig a jármű mozgásának legmegfelelőbb aerodinamikai kombinációban foglalnak helyet. A lapok a légellenállás csökkentése érdekében teljesen elsimulhatnak, fékezéshez szélesen kinyílnak, kanyarodásnál a leszorítóerő növelésével segíthetnek, és még a napsugarak energiáját is begyűjtik, azaz tényleg aktívan részt vesznek a Flake mozgatásában.
Legalább ilyen trükkösek a tizenkét különálló lábra épülő D-Wheel kerekek, melyek flexibilis mozgásukkal nem is annyira kerékként, mint inkább lánctalpaként működnek, és akárcsak a karosszéria-elemek, a kerekek is a futómű aktív részeként vesznek részt az autó talajfogásában.
Persze mindez csak egy álmodozó autótervező agyszüleményének, 3 dimenziós tervezőprogram által elkészített kivetülése, de Feng állítólag beszélt egy korábbi Williams F1-es szakemberrel, aki azt állította, hogy bár bizonyos módosításokkal, de az alapkoncepció egységes és életképes lehet.
Végülis a Pagani Huayra már most ősmadárként forgatja szárnyait menet közben, így az sem elképzelhetetlen, hogy idővel valóban az autók minden eleme aktívan kiveszi majd részét a haladásból.
Az ifjú dizájner három éve fejlesztgeti Flake nevű tanulmányát, melyet a Verdák oldalirányban mozgó autóinak sora, a cigarettáiról lehulló hamu, valamint a BMW Gina nevű tanulmánya inspirálta elsősorban. A jelenlegi már az autó harmadik változata, ahol a mozgó karosszéria-elemek számát a korábbi négyszázról kétszázötvenre csökkentette, ezáltal a tanulmány közelebb került a megvalósíthatósághoz. A lapokat mini elektromágnesek által működtetett, nanoméretű karbonszálak mozgatják, így azok mindig a jármű mozgásának legmegfelelőbb aerodinamikai kombinációban foglalnak helyet. A lapok a légellenállás csökkentése érdekében teljesen elsimulhatnak, fékezéshez szélesen kinyílnak, kanyarodásnál a leszorítóerő növelésével segíthetnek, és még a napsugarak energiáját is begyűjtik, azaz tényleg aktívan részt vesznek a Flake mozgatásában.
Legalább ilyen trükkösek a tizenkét különálló lábra épülő D-Wheel kerekek, melyek flexibilis mozgásukkal nem is annyira kerékként, mint inkább lánctalpaként működnek, és akárcsak a karosszéria-elemek, a kerekek is a futómű aktív részeként vesznek részt az autó talajfogásában.
Persze mindez csak egy álmodozó autótervező agyszüleményének, 3 dimenziós tervezőprogram által elkészített kivetülése, de Feng állítólag beszélt egy korábbi Williams F1-es szakemberrel, aki azt állította, hogy bár bizonyos módosításokkal, de az alapkoncepció egységes és életképes lehet.
Végülis a Pagani Huayra már most ősmadárként forgatja szárnyait menet közben, így az sem elképzelhetetlen, hogy idővel valóban az autók minden eleme aktívan kiveszi majd részét a haladásból.
Egyesek rettenetesen ráérnek…