Egyelőre kézi hajtással, újságírók által gördült ki a Közlekedési Múzeumból az elmúlt 20 évet ott töltő, legelső hazai Opel Astra. A kormánynál Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetője, utasa elöl Dr. Krámli Mihály, a múzeum főigazgatója, hátul pedig Solt Tamás, a szentgotthárdi gyár igazgatója
Eddig mindössze 18 kilométert tett meg a legelső magyar Astra. Márciusban mintegy 270 vár rá
Noha az Opel Astra már 1991 őszén bemutatkozott, Magyarország számára 20 éve létezik igazán a modell, ugyanis 1992-ben, az akkor péntekre eső március 13-án indult a hazai gyártás Szentgotthárdon. Ipartörténeti jelentőségű dátum volt ez, hiszen hazánkban ekkortól datálható a nagy sorozatú autógyártás - mely kezdetben természetesen összeszerelést jelentett csak, ám idővel a teljes háttériparnak munkát adott. Mint azt akkor a cég európai vezetője nyilatkozta, „
Az Opel célja az első hely megszerzése” volt. Mindez abszolút teljesítettnek tekinthető, a villámos márka helyi gyártással tudta kiszolgálni a korábban hiánygazdasághoz szokott vevőket, akik immár piaci versenyben válogathattak.
Közel húsz éve, 1992. március 13-án, pénteken gördült le az első Opel Astra a szentgotthárdi gyártósorról - a volánnál akkor Antall József ült
Kedvező, úgy egymillió forintos alapárával és családi méreteivel sokan voksoltak rá, az Opel főként e modell értékesítésével 1992-ben 18 százalékos piaci részesedést ért el, majd több mint négy éven keresztül a piac ötödét tudhatta magáénak. Ilyen mértékű fölényre ugyan már jó ideje nem képes a márka, ám tavaly, azaz a hazai kereskedelmi vállalat huszadik évében ismét a legkelendőbb személyautónak számított. 1991 és 2011 között több mint 370 ezer új Opelt helyeztek forgalomba itthon, a teljes forgalomban lévő állományban pedig 430 ezer példánnyal e márka a leggyakoribb. A legkelendőbb villámos - mintegy 240 ezer darabbal - természetesen az Astra. Ezzel itthon utóbbi a legnépszerűbb alsó-középkategóriásnak számít, s a forgalomban lévő modellek toplistáján csupán egyetlen modell, a szintén hazai gyártású, de jóval olcsóbb és kisebb Suzuki Swift előzi meg.
Nem porosodott a motortér a Közlekedési Múzeumban, még az olajtöltet is a gyári, de hamarosan komoly vérfrissítést kap az első példány
Van tehát dicső múlt, amire lehet emlékezni, s az Opel mindent meg is tesz. Szentgotthárdon idén ősszel új, Európa legmodernebbjének számító,
flexibilis motorgyárat avatnak, a gyártáskezdet huszadik évfordulóján pedig a legelső Astra is tiszteletét teszi a Vas megyei városban. Az az Astra, amelyet Antall József, a valahai Magyar Köztársaság első miniszterelnöke vezetett le a gyártósorról, s onnan a budapesti Közlekedési Múzeumba került. Motorja utoljára akkor járt, amikor egy rámpán keresztül behajtottak vele a városligeti épület kupolatermébe, ahol az elmúlt 20 évet töltötte. Az órájában 18 kilométert mutató, „Íme az első!” feliratot viselő példány sosem járt még szervizben, most azonban az egyik, veterán és youngtimer modellekkel is komoly tapasztalattal rendelkező márkaszervizbe kerül, hogy teljes vérátömlesztést kapjon. Március 12-én pedig váltott sofőrökkel, az Opel 20 évvel ezelőtt is jelen lévő dolgozóival Szentgotthárdra indul, s eddigi futásának tizenötszörösét fogja megtenni, hogy visszatérjen szülőhelyére.
Hát azért neked is van szöveged én nem szoktam okoskodni nem mindegy hülyén okoskodsz vagy okosan hülyéskedsz!(a szakmámhoz illő dolgokhoz értek bocsi)és mosoly.
Látom a jelet nem figyeltem ja nem használtam durva,szavakat bocs ha így érzed lehet hogy el engedtem magamat.Nem vagyok nagy képű tudod az élet már meg tréfált de remélem nincs harag.Üdv.kobak ja és mosoly!
Háát szerintem óvatosan kéne menni vele igaz,hogy “új” benne minden,de a szimeringek,tömítések kiszáradtak,az olaj is ha nem hermetikusan zárt helyen van(pl.fékolaj) nedvességet szív magába szóval lehet hogy el kezd rajta sok minden folyni hacsak néha nem indították be…
Egyébként szerintem sem kéne ezzel furikázni ez múzeumi példány és állásra kárhozzott.
Kedves kobak ha jól megnézed bereirobi hozzászólását, a végén találsz egy ilyen jelet 🙂 ami azt jelenti viccnek szánta. Én nem tettem oda a jelet de tudom hogy nem igazi horpadást látok a képen( csak fénytörést ), ha nem is túl sikeres de megint vicc. Megkérnélek máskor kicsit jobban nézzél szét, gondold át és vedd lazábbra mielőtt kioktatsz mindenkit körülötted, ettől a közvetlen környezeted is jobban fogja érezni magát.
no harag inkább mosoly
Kedves ítélkező nem tudom hogy mikor születél?lehet hogy Ovis voltál lehet hogy nem de ez nem nepper reklám .Nézzél utána a dolgoknak Üdv:kobak
Kedves ítélkező nem tudom hogy mikor születél?lehet hogy Ovis voltál lehet hogy nem de ez nem nepper reklám .Nézzél utána a dolgoknak Üdv:kobak
No azért egy szűz autó szerintem meg érdemli 20év után egy rövid,vágta gondolj bele. Még úgy is sok sok évet fog,eltölteni a kupolacsarnok alatt.Meg itt készült a mi kis Országunkba!Egy jó reklám másrészt pedig csak nálunk van ne sajnáld kedves tvn!
De miért nem tréleren viszik legalább? Pedig ez az autó megérdemelné, nem éri meg felesleges kilómétereket belepakolni.
Haver ezek nem nepperek!én láttam a múzeumba és 18 km ha nem tudsz valamit ne ítélkezz. Vágod valóban jó lenne 18km es autó a horpadás az nem biztos jobban meg nézed a fénytörés okozza egy múzeum csak hibátlan,darabot enged meg magának.
20 év, 18 km, és egy horpadás(bal első sárvédőn). Vajon ez melyik politikus (autó)vezetőnek a műve?
20 év, 18 km, és egy horpadás(bal első sárvédőn). Vajon ez melyik politikus (autó)vezetőnek a műve?
20 év, 18 km, és egy horpadás(bal első sárvédőn). Vajon ez melyik politikus (autó)vezetőnek a műve?
Ezek az autónepperek mennyire pofátlanok! 18 km egy 20 éves autóban…na persze! 🙂
Az semmi!
Nekünk régebbi Opelünk van, igaz nem Astra, hanem Ascona!
Igazán becserélhetné a cég egy új Opelre!!
1986-os, már nincs is ilyen típus a világon!! Még megy!!!Jól megy!!!