Jól állnak a lánctalpak az X-Trailnek
Az Olaszországban, a Cervinia síparadicsomba kiállított Hegyimentő tanulmány első ránézésre is elárulja, miben tér el a hagyományos X-Trailtől. A kerekeket lánctalpakra cserélte a Nissan, a kerékjárati íveket pedig kiszélesítették, hogy ezek elférjenek. Emellett a módosítások közé tartozik, hogy a crossover tetejére sziréna, villogó fényhíd és extra reflektorok kerültek. Az első és hátsó lökhárítókra megerősített vonóhorgokat illesztettek - sőt, előre még egy csörlőt is felerősítettek - de olyan praktikus megoldásokkal is ellátták az átalakított X-Trailt, mint az oldalára telepített fellépők, amelyek a bejutást könnyítik, hiszen a lánctalpak miatt a hasmagasság 23 centiméterrel nőtt.
23 centiméterrel emelték meg a lánctalpak a hasmagasságot
Az extra lámpákon túl tetőcsomagtartó is került rá
Ezen szintén a mentéshez szükséges eszközök találhatóak
Az utastérben is jelentős átalakításokat eszközölt a Nissan. A hátsó üléssortól megszabadultak, a helyére egy hordágy, illetve egy különálló ülés került az orvosi szakember számára. Emellett természetesen a mentéshez, és a sérültek ellátásához szükséges eszközöket rejtő dobozokat is találni az X-Trail hátuljában, így minden adott az életmentéshez.
Az műszerfal nem sokat változott az alapkivitelhez képest, persze néhány extra műszer azért ide is került
Hátul már több minden változott, hiszen eltűnt a hátsó üléssor. Az egyik rekesz még drónt is rejt, amellyel könnyen átvizsgálható a környék, ha sérültek kereséséről van szó
Az orvosnak külön ülés jutott
Még az oxigén utánpótlásra is gondoltak
A Nissan kiemelte, hogy a Hegyimentő tanulmány azért született, meg mert a márka így akarta szemléltetni, hogy a hagyományos crossoverben lévő e-4ORCE hajtáslánc milyen széles körben felhasználható. Elmondásuk szerint a rendszer a másodperc 1/10 000-ed része alatt képes reagálni a változó tapadási szintekre, ez pedig 1000-szer gyorsabb reakcióidő, mint a hagyományos összkerékhajtású rendszerek esetében. A márka nem árulta el, hogy egyszeri figyelemfelkeltésről van szó, vagy valamikor a későbbiekben valóban készülhetnek olyan X-Trailek, amelyek kifejezetten a síelők biztonságára figyelnek, mindenesetre látványos, ahogy a lánctalpas Nissan a hóban száguld.