Életképes a napelemmel tölthető autó?
Hónapokon keresztül vezethetnénk anélkül, hogy töltenénk a Lightyear One-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem újdonság, hogy napelemmel látnak el egy elektromos, vagy hibrid autót, a Lightyear One viszont a töltés jelentős százalékát ezen keresztül veszi fel.
Belátható időn belül szeretne átállni a világ szinte összes autógyártója a tisztán elektromos hajtású járművek előállítására. Sokak szerint a fosszilis anyagoknak leáldozott, illetve a Földnek is vége, ha nem hagyjuk abba a szén-dioxid eregetést. Egy holland egyetemi csapat egyenesen azon dolgozik, hogy az elektromos hajtáshoz szükséges energiát se szintén rengeteg káros anyagot előállító erőművekből szerezzük be, hanem természetes módon, például a napsütésből.
A Ligthyear csapata éveken keresztül tesztelte napelemes hajtású autóját, ami persze mint prototípus, inkább hasonlított guruló koporsóra. Most viszont céget alapítottak és megszellőztették első sorozatgyártású autójukat, a Lightyear One-t. Azt állítják, "hónapokon keresztül közlekedhetne anélkül, hogy töltenénk". Pontos specifikációt egyelőre nem közöltek róla, de ebből nagyjából arra következtethetünk, hogy valójában konnektorról tölthető villanyautót készítenek, de az eddig látottnál nagyobb felületű napelemmel a tetején, ami hatékonyan képes utánatölteni pusztán azzal, hogy a napon áll. A konnektoros Prius is képes erre, de egy nap alatt csak néhány kilométernyi hatótávot vesz fel így. A Lightyear One-ra eddig 5 megrendelés érkezett, a cég azt állítja, jövőre 200 autót fognak legyártani. A napelemes villanyautó ára közel 38 millió forint, így nem csoda, hogy egyelőre nem kapkodnak utána.
A Ligthyear csapata éveken keresztül tesztelte napelemes hajtású autóját, ami persze mint prototípus, inkább hasonlított guruló koporsóra. Most viszont céget alapítottak és megszellőztették első sorozatgyártású autójukat, a Lightyear One-t. Azt állítják, "hónapokon keresztül közlekedhetne anélkül, hogy töltenénk". Pontos specifikációt egyelőre nem közöltek róla, de ebből nagyjából arra következtethetünk, hogy valójában konnektorról tölthető villanyautót készítenek, de az eddig látottnál nagyobb felületű napelemmel a tetején, ami hatékonyan képes utánatölteni pusztán azzal, hogy a napon áll. A konnektoros Prius is képes erre, de egy nap alatt csak néhány kilométernyi hatótávot vesz fel így. A Lightyear One-ra eddig 5 megrendelés érkezett, a cég azt állítja, jövőre 200 autót fognak legyártani. A napelemes villanyautó ára közel 38 millió forint, így nem csoda, hogy egyelőre nem kapkodnak utána.
Ha-ha-ha… Afrikában a Szahara közepén még “talán” használható is lenne, de csak részben!