Ugyan mi különbség lehet a márkaszervizben és a „sarki szervizben” elvégzett karosszériajavítás között? A sérült autók összehasonlító töréstesztjének e két áldozatára - felületesen - rápillantva szinte semmi, holott valójában szó szerint életbevágó lehet a különbség
Alapvető kérdés egy baleset után, hogy megjavíttassuk az autót vagy inkább eladjuk a roncsot. Egyáltalán érdemes-e megjavíttatni, hiszen manapság egyre összetettebb a járművek többféle anyagból készülő karosszériája, így látszólag szerénynek tűnő sérüléssel is lehet gazdasági totálkáros az autó. Amennyiben ésszerű határokon belül elvégezhető a javítás - sőt, az autóhoz kötődő érzelmi okokból olykor még akkor is, ha nem éri meg - akkor a tulajdonos a javítás mellett dönt. Ilyenkor már csak az a kérdés, hogy a javítás eredményeként az autó szép legyen vagy jó.
Két azonos autót egyformán törtek össze, majd eltérő módon javítottak meg, hogy kiderüljön a két eljárás közötti különbség
Természetesen mindenki olyan állapotban akarja viszontlátni balesetben megsérült autóját, amilyennek a csattanás előtt látta, vagy inkább mint újkorában. De nem mindenáron; és ezzel választ is ad a szép legyen vagy jó kérdésére - helytelenül. Hiszen legtöbben - pláne itt Magyarországon - mintha érzékenyek lennénk a pénztárcánkból kikerülő pénzösszegekre, ami önmagában nem baj. Ugyanakkor fontos tudni, hogy milyen következményei vannak az autójavítás kapcsán hozott döntésünknek magunk és családunk biztonságára vonatkozóan.
A javítás után ismét összetörték a két megjavított autót, és nem csak a végeredményt vetették össze, hanem a törésteszt alatt is folyamatosan mérték az autókban ülő bábukra ható erőket. Látszik, hogy a „sarki szervizben” javított piros autón a küszöb is elvált a karosszériától
Előítélettől vezérelve sokan még árajánlatot sem kérnek autójuk márkaszervizétől, azt gondolva, hogy ott biztosan drágábban dolgoznak. A sarki autószervizhez képest, csupán a számla végösszegét tekintve, igazuk lehet, még akkor is, ha a sarki szerviz szintén jó minőségű, netán gyári alkatrészek felhasználásával dolgozik. Akkor meg miért vinnénk az autót márkaszervizbe?
„A múltkor a szomszédnak is kicserélték és kiszámlázták a tetőlemezt az autóján, pedig az nem is sérült.” Fantasztikusan szemléletes példán keresztül mutatja be a Skoda, hogy egy látszólag egyszerűnek tűnő sérülés szakszerű javítása is milyen hatást gyakorol az autó biztonságára.
A márkaszervizben dolgozó szakemberek gyári továbbképzésekkel szerzett tudása szó szerint életet menthet,
és nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a gyári előírások szerint végezzék el egy ártalmatlannak tűnő balesetben részt vett autó javítását is.
A márkaszervizben javított kék autó olyan védelmet nyújtott utasainak, mint egy új, míg a nem gyári előírások szerint javított piros Octavia B-oszlopa eltört. Így lényegesen nagyobb terhelés érte ennek utasait, ami a gyakorlatban jóval komolyabb sérüléseket, például tüdővérzést jelent
A gyári új állapotúra helyreállított kék Octavia az utasok védelme tekintetében is ugyanúgy viselkedett, mint egy valóban vadonatúj autó, a nem gyári előírások szerint javított piros Octaviáról azonban ez messze nem mondható el. Pedig a második törésteszt után látszólag alig észlelhető különbség a két autó között. Alaposabb vizsgálat után azonban kiderül, hogy a sarki szervizben javított Octaviában eltört a B-oszlop, így az 25 milliméterrel beljebb hatolt az utastérbe, mint a márkaszervizben javított kék Octaviában.
„Ugyan már, mit számít 25 milliméter” - ugrik be elsőre, igaz? Nos, rengeteget! Itt konkrétan annyit, hogy a sarki szervizben járt piros autóban ülő bábura súlyos sérüléseket jelentő erők hatottak, míg a márkaszervizben javított kék Skoda „utasa” könnyű sérüléssel megúszta.
Ugye nem mindegy, hogy csak pár bordánk reped, esetleg törik, vagy jóval több, és emellett vér is kerül a tüdőnkbe?
Ez az eset ilyen különbséget jelentett e két autó esetében, és bizony a „sarki szervizben” javított piros autó utasának tüdeje vérzett be.
Valójában persze típustól és márkától függetlenül igaz mindez a márkaszervizben, szakszerűen és a nem gyári előírások alapján a „sarki szervizben” javított bármilyen autókra. Hiszen honnan ismerné a „sarki szervizes” minden márka javítási protokollját? Ám éppen emiatt felelős azért, ha ennek ellenére mégis elvégez olyan munkát, amire valójában nincs képesítése, hiszen látható, hogy
emberéletekkel játszik. Persze az a családfő is ezt teszi, aki mindezek tudatában inkább az olcsóbb megoldást választja. Lehet, hogy ránézésre a sarki szervizből is ugyanolyan csillogóan és pontos illesztésekkel tér haza az autó, mint egy márkaszervizből - a családtagok legnagyobb megelégedésére. Ám ugyan ki tudhatja, mikor teszi ismét próbára autója védelmi rendszerét egy baleset, amiben immár bizonyítottan csak azok számíthatnak igazi védelemre, akik autójuk javíttatását valóban profi szakemberekre bízzák.
Felelős döntéssel tartozunk magunknak és családunknak egyaránt.
Annak érdekében, hogy ne a költségek alapján hozzanak téves döntést az autótulajdonosok, a Skoda például 15 százalékos kedvezményt jelentő ajánlattal várja a 4 évnél idősebb járművel érkezőket (és a legtöbb egyéb márkánál is van hasonló ajánlat a korosabb autókhoz). A garantáltan profi karosszériajavítás mellé még plusz szolgáltatásokat is kínáló Skoda szervizek pedig
Karosszéria Szakértő minősítéssel rendelkeznek. Ezek az új autókra érvényes garanciát és közúti segítségnyújtási szolgáltatást vállalnak az általuk minőségi tanúsítvánnyal megjavított autókra. Ezenkívül a kárrendezést is elintézik a biztosítóval, és szükség esetén autómentőt küldenek, csereautót biztosítanak a bajbajutott autósnak (ez sem nagyon különleges persze). A lényeg persze nem e plusz szolgáltatásokban rejlik, hanem abban a szakértelemben, aminek eredménye a két megjavított autóval végzett töréstesztben mutatkozik meg. Szélsőséges esetben - például nagy sebességű ütközésnél - ez a különbség akár élet-halál kérdése is lehet.
Ez teljesen korrekt hozzáállás ! 🙂
Abszolút alá tudom támasztani !
Márkaszervizbe vittem anno a sérült autómat, egy hónap alatt úgy lett kész, hogy a karosszéria azóta is szar ( ajtózáródás gusztustalan, mondom be kéne állítani : ezen nem lehet tovább állítani. mondom akkor nem értjük egymást, ezt BE KELL állítani, nem tovább állítani, így is tovább mentek a kelleténél, zárt állapotban kb olyan, mintha nyitva lenne… nem kaptam választ… ), nem is szeretnék vele többet másik kocsival találkozni…
Majd amikor elviszem a kicsit a Márka Szervizbe olajcserére, és nem csak bepecsételnek a szervizkönyvbe anélkül, hogy hozzáértek volna az autóhoz, hanem tényleg megcsinálják, majd akkor elgondolkozom, hogy ott javíttassak. Addig pedig a közelükben sem parkolok, nem hogy odaviszem.
Nem véletlen, hogy döglődik a használ autópiac (még ha most kicsit fel is lendült egy időre), épp ez a fokmérője annak, hogy az emberek bizalmatlanok a szervizekkel és a piaccal is.
Nekem meg az a velemenyem hogy lehet egy markaszerviz csili vili de ha az alkalmazottak nemreg estek ki a padbol
tapasztalat nelkul az olyan is lesz.Haverom Seatja hasonloan volt serulve mint a Skoda itt.
Markaszerviz csinalta,rendezte az egeszet.Majd jott egy balul sikerult kanyar es tetore ment.
Ami megeshet,de az hogy a javitott kuszobrol lepergett a gitt es alatta meg sziloplasztott es ujsag papirt talaltunk…
Vegul is vettunk egy bontott Seatot van egy ismerosunk aki kulfoldon dolgozot mint karoszerias de a csalad miatt haza ment nekem meg volt ey jo nagy garazsom.1,5honapig furtunk ponhegesztettunk festettunk csiszoltunk…:)
Es azert akkor en is ereztem hogy amit neha mond mas szaki hogy kihuzzuk ide sederintunk meg oda es jo lesz,hogy az nem ugy van.Tartot gyartani az autonak(jo tudom van univerzalis rogzito pad de 1db autohoz nem akartunk beszerezni olyat) merni-merni uregelni…
Es azt mondom hogyha valakinek a tudas,felszereles es a hely megvan az a legjobb mert akkor
meg a gyari eloirasokat is tul tudja loni,es nem az a lenyeg hogy marka szerviz-e vagy sarki muhely…
A biztositorol meg annyit irok a hogy mikor a Mazdam megserult(2ajto,sarvedo,golyalab,1lampa,lokharito,Aoszlop also 1/3a) GTK-ra vettek…Nem utangyartottbol hoztam ossze,de nem is vagyok profi.
De en mostmar egy olyan cikket varnak amiben az utolagos ureg,es alvazvedelemrol esik szo. 🙂
Lassan 7eve rendeztem le a Fordomat nekem idom nincs ra de muhelyt nem talalok aki garanciasan csinalna
csak a hozd ide es okosban megoldjuk verziot de attol meg kapasbol sarkon fordulok.
Sajnos a dolog lényege nem ez! Valószínűleg te arra gondolsz, hogy nem akarom nekik bontott alkatrészekből megcsinálni az autót, mert az nem lesz biztonságos. Karosszériaelemnél szerintem jobb a bontott mint az utángyártott új. Méretpontosságra, és tartósságra egyaránt. Valójában viszont nem nagyon jutunk el idáig. A kuncsaft lefagy mikor elmagyarázom neki, hogy azért kell normálisan megcsinálni az autóját, mert különben egy esetleges balesetkor összecsuklik mint a sörös doboz, aztán a bent ülőket nem fogja védeni. Na erre szokott jönni az az értelmes válasz, hogy „DE HÁT ÉN NEM AKAROM ÖSSZETÖRNI!”. Ja hát így mindjárt más! Legközelebb állj meg egy balesetnél, kérdezd meg, hogy ők mennyire akarták. Végig nem gondolnák a marhák, hogy sokszor olyan szétrohadt bontószökevényt is le akarnak vizsgáztatni OCCSÓN, aminek már az ajtaja is szorul, mert meg van rogyva a karosszéria. Ugyanez igaz a töröttből összegányolt szarokra, ahol a Mekk Elek szarta rendesen összerakni az autót, de milyen jó, mert ő az olcsó! Na ugyanez a kuncsaft aztán vidáman beülteti a gyerekeit ebbe a meseautóba. És ne mondja nekem senki, hogy „azé mer szegínysíg van!” A családom életével nem hazardírozok és pont! Akkor inkább a busz!
Még egy apró gondolat amit már megosztotam már itt másokkal.
Azok az autók amik az Union belülre készülnek nincsenek olyan szinten biztonság szempontjából felkészítve mint az egyesült államoknak.
Én egy gyártósoron megtapasztaltam mit kap az uniós polgár ha itt autót vesz és mit az amerikai.
Olyan masszív merevítések maradnak ki az unióba vásárolható autókból ami nevetségessé és csalás gyanúvá teszi az euroncap és társait az amerikai biztosítók szövetsége által tesztelt autókéhoz képest.
személyesen egy prémium gyártónál láttam a különbségeket.
Most őszintén hány autós újságíró nem publikál szemetet mondjuk a többi autós oldalon, például az egyik legnagyobb, ill legnagyobb közutálatnak is örvendő helyen. Nem mondanék most nevet.
A lényeg hogy ők személyesre veszik mikor valaki véleményt formál a tudatlanságuk, sőt sokszor butaságuk végett, tuskó megaszondják stílussal vágnak vissza, és nagyot hallgatnak mikor pár év múlva kiderül nyilvánosan mekkorát tévedtek.
Semmi megfontoltság nincs abban amit leírnak, csak leközlik mintha szentírás volna.
Én nem bántom az autonavigátort és szerzőít veled ellentétben, mert ha nem is tudnak valamit, én még nem tapasztaltam tőlük aljanép stílust, csak szimpla cikkeket közölnek le.
Ha nem haragszol én megvédem őket mert az egyik, vagy legnormálisabb stílust produkálják itt már régóta, ez nem totalszar.
Gondolom a kérdés az, hogy gyáriból, vagy bontott/utángyártottból javítsd-e vissza az autóját?
Lehet nem ezt a választ várod Tőlem, de azt az embert aki egy ilyen cikket publikál, be sem engedném a telephelyemre. Jó érzésű ember ilyen elfogult irományt nem tesz közzé, ha pedig azért tette mert köze sincs az egészhez, akkor pedig a sötétsége miatt. Én sosem adnék ilyet publicista kezébe, illetve nem generálnék hasonlóan lealacsonyító dolgokat. Szerencsére van annyi munkánk és elégedett Ügyfelünk, hogy nem kell marketingkampányokért fizetnünk, de ha rákeresel a neten vélemények, hozzászólások és egyéb pozitívumok alapján gyorsan megtalálsz minket. 🙂
A Skoda itt semmit az ég világon nem bizonyított!!!
Úgy ahogy a szaki írta, aki szívvel lélekkel hivatás tudattal dolgozik, mintha a sajátját csinálná az dolgozhat márka szervizben és kis műhelyben egyaránt.Bár , ha esze van akkor vállalkozó :-DDDD(nem sértés!!!)
Az, hogy kinek milyen felszerelt géppparkja van az nyilván egyéni dolog.Aki javíttatni akar az tájékozódjon megfelelőképpen!!!
Kedves encore!
Ezt mondtam volna? Nem, szerintem nem ezt mondtam. Azt mondtam pontosan, amit leírtam. Kár lenne mást bele látni…
A „kókányolás” egyáltalán nem egyenlő azzal, amiről a videó szól. Ti mind megnéztétek azt egyáltalán? Nem „kókányoltak” a Németek sem láthatóan.
Itt sok hozzászólás ezért nem is az eredeti felvetésről szól, amiről a videó. A cikk sem azt taglalja, így téves következtetések levonására sarkallhat.
Én pedig csupán azt igyekeztem megvilágítani példámmal, hogy átültetve ezt az egész témát a mai magyar jelenre, mi az a fő motívum, ami számos esetben eleve nem teszi lehetővé azt a fajta hozzáállást, amit a „márkaszerviz” a videóban bemutat. Mert azt egyébként a videóban ugyanúgy a német műhely is megtehette volna… De ott nyilván a költségek meghúzása volt a cél, ami még ebben az esetben messze nem „kókányolás”.
A konkrét kérdésedre a konkrét válaszom a nem.
De árnyaljuk tovább a képet, olyan munkát, amit a videóban a németek végeztek, simán ki mernék adni a kezemből.
Annyit segítek, hogy az autó biztonságával kapcsolatban szoktam /általában feleslegesen/ papolni.
Nem tudom, ez másnál hogy van de én nagyjából mindig ugyanolyan munkát tudok csak végezni. Olyat amilyet szoktam, és annál nem is rosszabbat. Lehet, hogy ez elsőre furcsán hangzik, de attól, hogy valaki rosszabb minőségű munkát kér, hogy olcsóbb legyen, vagy a biztosító nem fizeti meg, a gondolkodásom, és a bevált rutinom nem fog egy csapásra megváltozni. Egyszerűen nem áll rá a kezem, és tovább tart gány munkát végeznem, mint a véleményem szerint rendeset. Ez a biztosítóktól ilyenformán biztos nem függ. Ha számomra nem éri meg inkább elküldöm. Ja és még valami a kuncsaft oldalról: Általában próbálom az isten barmának elmagyarázni, hogy miért úgy akarom megjavítani a törött/rohadt autóját ahogy én jónak látom. Aztán ők válaszolnak! De nem lövöm le a poént, ha valaki kitalálja 24 órán belül, hogy 10ből 9szer mi a válasz, annak küldök postán 1 üveg pezsgőt!
Ez az egész egy nagy baromság! Fotózzanak két ugyanolyan színű,típusú,évjáratú autót fix kameraállással és meglátszik a különbség. (a piros B-oszlop látszik telibe viszont a kéknek csak a hátsó része)
Márkaszervíz? ugyanmár…ott is ugyanolyan technológiával dolgoznak mint egy „sarki lakatosnál” maximum 1-2 célszerszámmal több van, de amugy minden ugyanolyan. Gipszjakabot kirúgják a sarki lakatostól mert kókány módon dolgozik és később felveszik egy márkaszervízbe. Szerintetek másképp dolgozik ott? 😀 azt még had tegyem hozzá hogy a sarki lakatosnál kirugták mert esetleg a főnökkel dolgozott és látta h kókler, de a márkaszervízbe melyik vezérigazgató megy le öltönybe megnézni hogy hogy dolgozik az embere?
Gyakorlatilag te 27 év tapasztalatából azt mondod hogy bárki végezhet kókányolást ha a biztosító nem nyúl zsebbe.
Kérdésem az: te is hajlandó voltál/vagy ezért a munka minőségét csak látszatszintjén kiadni a kezedből mert nem fizetik meg és a munka meg kellene ha keveset fizet akkor is?
-25. éve vezetek a fővárosban márkafüggetlen autószervizt.
-Rendszeresen képzésekre járnak a munkatársaim (ráadásul meg is fizetjük Őket) és folyamatosan fejlesztjük a műszaki hátterünket is annak érdekében, hogy a gyártói fejlesztésekkel együtt haladva tudjuk elvállalni a legújabb típusok javítását is.
Pontosan ezt várjuk el amit te leírtál csak sajnos megtalálni a megbízható normális óradíjjal dolgozó céget nem egyszerű.
Én személy szerint távol vagyok a fővárostól tehát nekem nem téma de ha mondjuk a cikk íróját ezen a cikken felbuzdulva meghívnád egy céges bemutatkozásra amiről írni tud, én örülnék neki.
1989-óta foglalkozom karambolos gépkocsik karosszéria javításával, és ezt a címet roppant félrevezetőnek találom! Akkor is, ha fizetett marketing anyagról van szó, a „hagyományos mosópor” példáján keresztül.
A szakszerű javítás és a szakszerűtlen „kókányolás” közti különbséget próbálja meg a cikk érzékeltetni meglehetősen szerencsétlen módon, olyan példákba ágyazva, melyek nem életszerűek. Volt rálátásom „márkaszervizek” munkáira is, szakműhelyek képességeire és a kintről behozott alsó ársávból kiválogatott autókat renoválni igyekvő „csak eladásra” műhelyek munkásságára is egyaránt. El tudom ezek alapján mondani, hogy itt is és ott is van ilyen, olyan, meg amolyan… Nem ezen múlik első sorban a minőség.
Hogy akkor min?
Elmondom: a gyakorlatban a legtöbb esetben a Biztosítón.
A „márkaszervizek” vállalási óradíjai ugyanis eleve magasabbak, ezáltal egy sérült gépkosi sokkal hamarabb jut el a GTK (gazdasági totálkár) kategóriájába, ami hazánkban az autók átlagos életkorát figyelembe véve igen jelentős probléma. A hazai biztosítós gyakorlatban KGFB terhére sajnos csak a kárkori érték 50-60%-ig engedik az autót javítani a társaságok, mert… csak. Szerintük felette nem gazdaságos, holott a logika azt diktálná, hogy ez a fogalom akkor lenne így értelmezhető, amennyiben 100% fölé szaladna a költségigény.
És ebben az esetben jön a kéztördelés, az agyalás és a „férjen bele valahogy” metódus. A „márkaszervizben” persze így is hátrányból indul a történet, az eleve a magasabb fenntartási költségek miatti magasabb óradíjakat tekintve, amelyek még kedvezménnyel is általában elérhetetlenek ilyenkor, így általában elmondható, elkerül onnan az ilyen munka.
Akár a „sark”i javítóhoz. Ahhoz adott esetben, aki ugyanúgy megveszi a műhely működtetéséhez szükséges eszközparkot és ugyanúgy hozzáférhet a képzésekhez, sőt, aki az alkalmazottait általánosságban jobban meg is fizeti, ezért sok esetben a munkát is jobb minőségben elvégezni képes team állhat össze munkálkodása révén. Nem törvényszerű, de nem is elrugaszkodott a példa véleményem szerint.
Tehát kicsit óvatosabban a skatulyázással, ami egy ősi hungarikum, de talán nem lenne baj, ha kikopna.
Véleményem szerint ez egy inkorrekt marketingkampány a Skoda márkaszervizek részéről, amivel a hozzá nem értőket akarják és tudják befolyásolni! A hozzáértő, vagy ne adj’ isten szakember számára világos mint a nap, hogy ez ismét a „parasztvakítás” kategória és a márkafüggetlen szervizek sárba tiprása! Már alapvetően sértőnek tartom a direkt lealacsonyító „sarki szerviz” kifejezést. 25. éve vezetek a fővárosban márkafüggetlen autószervizt és nyilván kellő tapasztalattal rendelkezem a márkafüggetlen és márkaszervizek terén egyaránt. Természetesen tisztában vagyok a szakma felhígulásával, de nyilván ez mindkét területet érinti. A márkaszerviz azzal marketinggel, hogy gyári képzésben részesíti a szakembereit és gyári technológiát használ, de az érem másik oldala, hogy nem fizeti meg Őket és ezzel öngólt rúg saját magának. Nyilván nem akarok általánosítani és nem ereszkedem le a cikk megálmodójának szintjére, de alapvető kvalitásbeli különbségeket generál a bérezés a munkavállalói területen. Ugyanazokat a technológiákat alkalmazzuk és ugyanolyan alkatrészeket használjuk fel. Rendszeresen képzésekre járnak a munkatársaim (ráadásul meg is fizetjük Őket) és folyamatosan fejlesztjük a műszaki hátterünket is annak érdekében, hogy a gyártói fejlesztésekkel együtt haladva tudjuk elvállalni a legújabb típusok javítását is. Tehát amellett, hogy a fentiek alapján nem értek egyet a cikk írójával én személy szerint nem fogok negatívan nyilatkozni a másik érintettről, de méltánytalan a részükről, hogy pénzt adtak azért, hogy ez a cikk létrejöjjön!
A márkaszervizek általában már bizonyították eddig (tisztelet a kevés kivételnek), hogy az olaj, és szűrőcsere megy nekik, meg a számlázás.
Ha komolyabb gond van, elakad a tudomány. Miért tételezhetnénk fel, hogy a karosszériásoknál másképp van?
Mesélj még kis kempelen hogy megy a betanított munka, a nagy németországban, bírod a tempót kisokos.
Te idióta az nem minden mérnökre igaz, ahogy nem minden szerelőre, karosszériásra sem.
Én a nagy általánosságot írom és csak a szándékos csalókra, vagy tudatlanságból fakadó idiótákra haragszom főleg ha még meg is akarja magyarázni mint te hogy az ott tökéletes meg még meg is magyarázza hogy az amit művel az a tudás.
Sok márkaszerviznek nincs is karosszéria- ill. fényezőműhelye, ők szintén független javítókhoz, alvállalkozókhoz viszik a sérült járművet javítani, ez is nagyszerű példája, hogy a „sarki szervizben” is dolgozhat komoly szakember. Sajnos a márkaszervizekben ez nem így van ugyanis olyan fizetésért amit ott kapnak szerencsétlen „szakemberek” komoly tudásra ne számítson senki. Ha a javítás költségénél tartunk kérdezzen meg bárki egy olyan javítót aki márkaszerviz alvállalkozójaként dolgozik, hogy mennyi is az óradíja a szerviz felé. Mi javítunk több márkaszerviznek( suzuki, chevrolet, skoda, kia) nekik szerződésesen 5000 Ft/óra + Áfa a munkadíjunk, ők ezt szemrebbenés nélkül 8-11000 Ft/óra + Áfa óradíjon továbbszámlázzák az ügyfélnek/biztosítónak úgy hogy szinte az autóhoz nem is nyúltak…nah jó esetleg kitakarították és lemosták átadás előtt….
Ez egyáltalán nem igaz, hogy az ember csak akkor dolgozik jól, ha mögötte állnak, ez attól függ milyen ember. Aki trehány link alak annak mindegy, hogy ott állnak-e felette vagy sem, aki meg egy kicsit is szereti amit csinál oda meg felesleges bárki is. Mellesleg egy kis szervizben ahol egyedül dolgozik sok esetben egy ember ott ki áll mögötte? Ott csak precíz munkát végeznek? Ha ezt a gondolatmenetet boncolgatjuk, szerintem egy márkaszervizben sokkal inkább garantált a végeredmény mert ott legalább ha ebből indulunk ki néha megvan az esélye annak, hogy jó is lesz.
Ezzel az egésszel több baj is van. Az egyik az, hogy ez a kísérlet egy kamu. Olyan szinten, hogy mivel ez egy hivatalos dolog, ezért a márkaszerviz odatette magát. A legjobb formáját nyújtotta. Ami, mint tudjuk soha nincs így. Legalább is az én márkaszerviz tapasztalataim ezt mutatják. Ez olyan mint amikor a munkahelyen tudja az ember, hogy ellenőrzést kap. Olyankor úgy dolgozik, mint a világ legjobb dolgozója. De ha nincs mögötte senki, akkor meg ahogy neki tetszik. A kis szervizek viszont emberközelibbek. Adnak arra, hogy a páciens legközelebb is oda vigye az autóját. Bár mindenhol lehetnek kivételek. Én nem találkoztam olyannal.
A másik ami miatt a kis szerviz van előnyben az az anyagi része. Könyörgöm, hol élünk? Ki a franc tudja megfizetni a rohadt drága gyári alkatrészeket és javításokat? Lehet, hogy a következő balesetnél megdöglök, de ha a kaját nem tudom megvenni, akkor így is úgy is éhen döglök. Mikor egy kis műanyag elem javításáért 40 ezret plusz javítási költséget akartak elkérni a márkaszervizben, addig a maszek megoldotta 2500 Ft-ból. Jó ez nem egy fő elem, de szerintem mindennel ugyanazt csinálják.
Szóval minden csak nézőpont és pénztárca kérdése.
Szomorú, ha szerinted rendben van a két darabból összerakott autó a kis maszek lakatosműhelyben.
Szinte a nullával egyenlő az esélye, hogy egy mai korszerű gépkocsit ott normálisan megcsinálnak.
Nem vagyok szakember a témában, de úgy gondolom, hogy még egy elismert szakműhelynek is komoly kihívás megoldani azt a problémát, úgy, hogy az a teszteken megfeleljen és a gyártó elfogadja.
Azok a hülye mérnökök mi, akikre köpködni szoktál? Szereptévesztésben vagy tökfej!
Erről egy egész könyvet lehetne írni. Ha valaki vállalkozik rá, sok oldallal gazdagíthatom a költeményét márkaszerviz és kisiparos részről egyaránt.
Én nem is kérdőjeleztem meg, hogy csinálnak-e autót kerttőből! Én is csináltam ilyen autókat, sőt sokkal jobb megoldásnak tartom, mint harmonikára gyűrődött lemezeket kihúzni, kalapálni. Az ütközés energiáját elnyelő részek egy balesetre vannak tervezve, javítás után nem tudják ugyanazt a teljesítményt nyújtani a következő törésnél. Ezért sokkal jobbnak tartom ha inkább ki van cserélve a sérült rész, de úgy ahogyan azt kell. Gyári ponthegesztéseknél elfúrva, átlapolásokkal illesztve, stb. Én is láttam olyan autót, amit egyszerűen flexel méretre vágott darabokból összeraktak három darabból, aztán mikor elé ugrott egy kivilágítatlan fa, akkor szét is hullott három felé. És az sem válik az autó előnyére, ha arasznyi távolságokra pötyögtetik össze a lemezeket. Az meg hogy sokan csak a munka szépségét látják, az jól bizonyítja hogy mennyire nem értenek hozzá, pedig ebben az országban mindenki autóipari agytröszt! Mint tegnap is írtam, nem az a baja egy autónak, hogy sérült volt, hanem az, ha kókler javította. Ezt a véleményemet fenntartom. Más kérdés, hogy ha egy autóra már gazdaságossági szempontból nem éri meg ekkora energiát fordítani, akkor azt nem is kellene forszírozni. A vége ez esetben mindenképpen az lesz, hogy valamit elspórolnak rajta.
Én is úgy tudom, ezeket a speciális nagyszilárdságú acélokat egyáltalán nem mindegy mivel és hogyan hegesztik. A hagyományos co hegesztők teljesen alkalmatlanok a feladatra. De még a ponthegesztők is, ahhoz is kifejezetten erre a célre fejlesztett gépek alkalmasak, ellenkező esetben nem tudják azt a szilárdságot sem a lemezek a hegesztés mentén, sem maga a hegesztés mint amit kellene tudni. Itt is pontosan ugyanúgy elszaladt a technika mint a motorvezérlések terén egy pár évvel ezelőtt.
Lehet mondani bármit, egy biztos: Magyarország még itt nem tart! Ford hivatalos szervizben végzett hasonló javítás után, az elemek 2 hónappal később rozsdáznak(!). Akkor mi lehet ott, ahol nem is látszik??? Elemeket felejtettek el visszatenni, az ajtókat én állítottam be otthon utólag!
Nekem fogalmam sincs hogy te milyen karosszériás vagy, de te is tudhatod hogy tényleg csinálnak 2-ből 1 autót meg ilyenek.
Te is tudod hogy az ügyfél a munka szépségét látja csak és pont hogy sokan csak erre is mennek rá mert szerintük ez elég is.
Én nem vagyok karosszériás csak szerelő, de azzal tisztába vagyok hogy nem a kazánlemez fogja meg ütközésnél megmenteni az ember életét hanem a programozott karosszéria deformáció amit a gyáriak a töréstesztjükön csinálnak.
Még a ponthegesztéseknek sem mindegy hogy hol vannak cm-re sem sőt a ponthegesztés milyen az sem hogy mennyire olvasztja össze a gép a lemezeket, és mekkora felületen, tehát nem lehet csak úgy egy varratot csinálni a helyére.
Volt szerencsém gyári karosszéria üzemben látni és megtapasztalni azt hogy mi felel meg jónak úgy is hogy egy gép rosszul vagy jól ponthegeszt vagy nem.
Ennek ellenére tény hogy nem vagyok karosszériás de az általános az hogy az utcai szakik nem tudják biztosítani azt amit egy komolyan felszerelt szerviz vagy márkaszerviz megfelelően képzett karosszériása, háttéranyaggal felszerelkezve kiad a kezéből, persze ha tisztességes. Csak sajnos egyre kevesebb az ilyen márkaszerviz, helyettük dolgozzál te idióta szerelő csorba kopott rozsdás szerszámokkal fillérekért tarthatatlan körülmények közt.
Gondolom szerinted a gyárban formára öntik a karosszériát, vagy meghengerítenek egy tábla lemezt, és felfújják mint as lufit. Ehelyett az van, hogy a gyárban is darabokból rakják össze hegesztéssel. Semmi baj nincs a két darabból összerakott autóval, ha az rendesen van megcsinálva /ponthegesztéseknél elfúrva, átlapolva, korrózió ellen lekezelve/. Gyárilag sokkal több darabból van mint kettő!
Mint karosszérialakatos, szerintem nem ilyen fekete-fehér a dolog. Egy kis műhelyben is ugyanúgy meg lehet csinálni jól a karosszériát, és ez nem is feltétlenül hipermodern felszerelés, vagy csillogó műhely kérdése, hanem elsősorban hozzáállásé. Én is jól tudom, hogy rengeteg kókler van a szakmában, de ezt mondjuk bármelyik szakmára rá lehetne mondani. Sajnos meg is alapozzák ezek a „mesterek” a szakma hírnevét. Ilyen szempontból némileg érthető, hogy az emberek fáznak a javított karosszériától, de ennek nem szabadna átcsapni abba a kategóriába, hogy ha sérült volt az autó, akkor az már nem is autó. Egy autónak nem az a baja, hogy sérült volt, hanem az, hogy nem lett becsületesen megcsinálva. És ha már a vw konszern veri magát ennyire akkor az ellenpéldákat is ki kellene tenni az ablakba! Hozzám több autó is került vw márkaszervizből, mert nem volt elfogadható a javítás minősége. Reálisan gondolkodva viszont amíg ennyire árérzékeny a piac, addig nem fognak kikopni a lakatosimitátorok, és a becsületes munkát végzők is nagyrészt egy kalap alá lesznek véve velük.
Mi ez ahhoz képest, amikor 2 autóból csinálnak egyet a sarki karosszéria lakatos szakik. 🙂
Ilyet csinált egyszer már a vw.