Életeket menthet a Continental kanyarodás-segéde
Új radartechnológiát mutatott be a Continental, kerékpárosokat és rollereseket védhet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Precízebb és kompaktabb radartechnológiát mutatott be a Continental, melyet azonnal asszisztensrendszerként is kínálnak.
Fejlesztette radartechnológiáját a Continental, a holttérfigyelőként használt rövid hullámhosszú érzékelőinek új generációját muatta most be. A korábban 24 GHz-es frekvenciával dolgozó egységek után többszörösére gyorsították a radarjelek hullámhosszát, 77 GHz frekvencián dolgozik az új eszköz. Ezzel precízebbé, részletgazdagabbá és gyorsabbá vált a környezet felismerése, vagyis az új szenzorok hamarabb ismerik fel, ha autó, kerékpáros, vagy épp rolleres kerül a holttérbe. Az új eszköz ezzel egy időben kompaktabb házba került, melyet így szélesebb körben alkalmazhatnak majd a megrendelők.
Az új radartechnológiához azonnal komplett asszisztensrendszert is készített a Continental, melyet Right-Turn Assist névre kereszteltek.
Ahogy a neve tökéletesen mutatja, jobbra kanyarodáskor, lehajtáskor fog segíteni abban, hogy a holttérben jobbról érkező kerékpárosokat és rollerezőket észrevegye, a rendszer vészfékezéssel reagál, ha veszélyt lát. A Continental kutatásai alapján az ilyen esetekben bekövetkezett halálesetek mintegy 5%-a lett volna elkerülhető egy ilyen rendszer használatával. Az Európai Unióban forgalomba helyezett teherautókon kötelező felszerelés lesz a Continental új rendszeréhez hasonló kanyarodásasszisztens, amivel a teherautók által okozott halálos kimenetelű kerékpárosgázolások mintegy 36%-a lehetett volna elkerülhető. A Continental Right-Turn Assist rendszere már megfelel az Euro NCAP 2022-től érvénybe lépő követelményeinek is, és az elnevezése ellenére vélhetően nem csak a jobboldali közlekedéshez berendezkedett országok autóiban lesz elérhető.