Jobban illeszkedik a friss 5-ös az aktuális formanyelvbe
Könnyen megkülönböztethetőek lesznek a ráncfelvarrás előtti és utáni BMW 5-ös modellek, illetve a 6-os GT úgyszintén. Persze formailag csak a szokásos trükköket vetették be. Új rajzolatú, adaptív LED fényszórókat kapott az autó, amelyben ott vannak az L-alakú nappali menetfények, így már sokkal jobban illeszkedik az aktuális formanyelvbe. Változtak a lökhárítók és a vesék, de nem nőttek olyan nagyra, mint például a 7-es sorozat frissítésekor. Természetesen a hátsó lámpák módosítása sem maradt el, valamint a kipufogóvégek is újak, szóval tényleg a bevett módszereket alkalmazták mind a két típusnál. Az M Sport csomaggal is hasonlóak a változások, nagyobb légbeömlők, új hátsó légterelő és diffúzor díszíti a vérpezsdítőbb modelleket.
Hátul csak óvatosan változtattak
A 6-os is a szokásos módosításokat kapta
Az utastérben megjelent az iDrive 7 infotainment rendszer akár 12,3 colos érintőképernyővel, természetesen navigációval és az okostelefonos alkalmazásokkal kompatibilissé téve, valamint a digitális műszeregység is. Fontos újdonság, hogy az összes négy- és hathengeres motorhoz már 48 voltos lágy hibrid rendszer társul. Illetve 2020 őszétől az 5-ös sorozatnál a konnektoros hibrid hajtáslánc a limuzin mellett a Touring, tehát a kombi kasztnihoz is elérhetővé válik. Ennek rendszerteljesítménye 292 lóerő is lehet az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően. A lítium-ion akksis plug-in hibrid 530e kombi egyetlen feltöltéssel 58–62 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, míg az xDrive változat 53 – 56 kilométert.
Többféle bőrburkolat választható az utastérben
Szintén ősszel érkezik az 545e xDrive limuzin, amelynek rendszerteljesítménye 394 lóerő, tisztán villanyhajtással pedig 54-57 kilométert képes megtenni teljesen feltöltött állapotban. Nem maradt le a palettáról a V8-as benzinmotorral felszerelt M550i XDrive sem a maga 530 lóerejével, de a friss 5-ös ezeken kívül még háromféle benzines és háromféle dízelmotorral is rendelhet, amelyek a 184 lóerő és a 340 lóerő közötti teljesítmény-tartományt fedik le. Mindegyik motorhoz alapfelszereltségként társul a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó, a belépő szintű benzinmotoron kívül pedig mindegyikhez választható összkerékhajtás is. A 6-os esetében is igaz, hogy minden motor lágy hibriddé válik a 48 voltos rendszerrel, viszont piaci bevezetésekor még nem kap plug-in hibridet.
Az 5-ös Touring is rendelhető konnektoros hibrid hajtáslánccal
A vezetősegédek terén újdonság az aktív navigációra is képes sávváltást segítő asszisztens. A technológia a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat. Emellett új funkció az úgynevezett „automatikus leállósáv-megkülönböztetés”, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az autót. A parkolóasszisztens pedig a tolatási segédlettel gazdagodik, amely a parkolást megelőző 50 méteren megtett összes kormánymozdulatot eltárolja, hogy tolatáskor milliméterre pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé. Az új BMW Drive Recorder eközben lehetővé teszi, hogy a sofőrök rögzítsék a jármű fedélzeti kameráinak képét. A friss modellekre nem kell már sokat várni, hiszen júliusban megérkeznek az első modellek a piacra.
A vezetősegédek is frissültek