Éles kés – Mini Clubman JCW
Stílusáért adjunk hálát – Mini Cooper John Cooper Works All4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különleges jószág, főként mert egy mérettel följebb tudja ugyanazt az élményt adni, mint a Cooper. A valaha volt legerősebb Mini igazán éles kés lett a fiókban, az élezőt azért ne tegyük messzire.
Ebből a szögből a legjobbak az arányai, a kis felnik sem állnak neki rosszul, pedig ez a JCW
ha valaki beleragadt a Mini formavilágának szerelmébe, akkor van esélye tisztességes autót is venni, nem csak kétszemélyes háromajtóst.
A piros csíkos műszerfal és a dekorcsíkok árulják el a JCW-t, csak All4 összkerékkel kérhető
Az elnyújtott fazon és a viszonylag hosszú tengelytáv egész korrekt helykínálatot eredményezett
A Clubman egy fokkal komolyabb autóként folytatta, négy teljesértékű oldalajtót kapott, de a stílus kedvéért megtartották a pajtaajtót, klasszikussal annyira snassz lenne. Ez a szexepilje, hátulról semmihez nem hasonlítható, emiatt oldalra került még az embléma is, szerintem ez kellően érdekes megoldás ahhoz, hogy megfogja a célközönséget.
Hogy praktikus-e? Próbáltam benne keresni, de jó nagy falat, igazából a nyílás szűk, bárhogy is nézzük.
A 360 liter éppen csak kompaktos az alacsony tető miatt pedig mélyre kell hajolni, különben megfejeljük a tető légterelő nyúlványát, már ha annyira amatőrök vagyunk, mint én. Az ajtók nyitásában viszont van egy olyan geg, amit nem lehet megunni, ráadásul olyan erős a teleszkóp, hogy a kis ajtók azonnal felpattannak. Ezekre kerültek egyébként a frissítéssel azok a lámpák, amikért most sorbaállnak a korábbi Cooper tulajok. Mert a Union Jack mintás ledlámpát most utólag is megvehetik a Cooperhez, és egyébként a Clubmannek is nagyon jól áll.A pajtaajtó érdekes, de semmiképp nem praktikus megoldás, mindenesetre nyitnám, amikor csak lehet
Más vonásokat kap a műszerfal, a tér elég, a kezelőszervek ugyanazok, a kormányzás nehéz
Elférni hátul, de már a Clubman S-nek is túl kemény a futása a kényelemhez
Online szolgáltatások is érkeztek, okostelefonról is kezelhető pár funkció
Erősnek érződik a motor, de az új váltóval együtt nem a legjobb, lenne még mit reszelni a hajtáson
A turbómotor itt már rég nem kap hűtést, ez már csak dizájn
Nagy hiba, amikor azt gondolják a gyártók, hogy attól lesz sportos a váltási érzet, ha rúg egyet váltáskor.
Erre eddig csúnya példa a Mercinél fordult elő, kár, hogy most a Clubman JCW-nél is, pedig nincs ilyen bohóckodásra szüksége a BMW-nek. Kiváló viszont az összkerékhajtás és a feszes futómű, lehetetlen kihozni a sodrából, minimális orrtolás azért jelentkezik a téligumik miatt, de elhanyagolható, érdekes módon a feneke is keveset mozog, ugyanolyan lerobbanthatatlan az útról, mint a háromajtós. A kisebb téli kerekek miatt az alapból is kőkemény futómű most vállalható volt, de az egyszerű helyváltoztatás így is fájdalmasabb vele a kelleténél, hátul ülve egyenesen büntetés.Ott jó a Clubman JCW, ahol ritkán, pláne egyedül ritkán járunk
Kormányzása feszes, megvan rajta a minis nehézség, amit lehet jól és rosszul is megélni, városban nem egy álom. Annyi biztos, hogy minden negatívum ellenére az új Clubman JCW ugyanúgy összeáll egy Csobánka-Pilisvörösvár, vagy Szentendre-Lepence szakaszon, mint a háromajtós, ott, akkor, amikor megpróbáljuk kiautózni, egyszerre minden kerek lesz. Értelmet nyer a kemény futómű, a kiforgatott motor életre kel, a rúgásokat leszámítva a váltó is ügyes. Minden más esetet figyelembe véve, amikor dugóban araszolunk, városban karikázunk, vagy az ótvar országútjainkon vinnénk odébb a családot, alaposan járjuk körbe, hogy szükségünk van-e erre a keménységre. A JCW hangja nem rossz, de ez is olyan, mint a váltó, hogy volt már jobb is, semmivel nem szól most jobban, mint a Clubman S. Lehet gyorsabb, a számok nyilván nem hazudnak, de a károsanyag-kibocsátásoknak való megfelelés sajnos mindenre rányomja a pecsétjét. Stílusa még mindig jó, benne ülve a hangulat semmihez nem hasonlítható, határozottan Mini egy már rendes méretű autóba csomagolva.
Gyors és annyira agilis, mint a háromajtós, a JCW keménysége a mindennapokban fájó, szerpentinen isteni