Éles kés – Mini Clubman JCW
Stílusáért adjunk hálát – Mini Cooper John Cooper Works All4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különleges jószág, főként mert egy mérettel följebb tudja ugyanazt az élményt adni, mint a Cooper. A valaha volt legerősebb Mini igazán éles kés lett a fiókban, az élezőt azért ne tegyük messzire.
ha valaki beleragadt a Mini formavilágának szerelmébe, akkor van esélye tisztességes autót is venni, nem csak kétszemélyes háromajtóst.
A Clubman egy fokkal komolyabb autóként folytatta, négy teljesértékű oldalajtót kapott, de a stílus kedvéért megtartották a pajtaajtót, klasszikussal annyira snassz lenne. Ez a szexepilje, hátulról semmihez nem hasonlítható, emiatt oldalra került még az embléma is, szerintem ez kellően érdekes megoldás ahhoz, hogy megfogja a célközönséget.
Hogy praktikus-e? Próbáltam benne keresni, de jó nagy falat, igazából a nyílás szűk, bárhogy is nézzük.
A 360 liter éppen csak kompaktos az alacsony tető miatt pedig mélyre kell hajolni, különben megfejeljük a tető légterelő nyúlványát, már ha annyira amatőrök vagyunk, mint én. Az ajtók nyitásában viszont van egy olyan geg, amit nem lehet megunni, ráadásul olyan erős a teleszkóp, hogy a kis ajtók azonnal felpattannak. Ezekre kerültek egyébként a frissítéssel azok a lámpák, amikért most sorbaállnak a korábbi Cooper tulajok. Mert a Union Jack mintás ledlámpát most utólag is megvehetik a Cooperhez, és egyébként a Clubmannek is nagyon jól áll.Nagy hiba, amikor azt gondolják a gyártók, hogy attól lesz sportos a váltási érzet, ha rúg egyet váltáskor.
Erre eddig csúnya példa a Mercinél fordult elő, kár, hogy most a Clubman JCW-nél is, pedig nincs ilyen bohóckodásra szüksége a BMW-nek. Kiváló viszont az összkerékhajtás és a feszes futómű, lehetetlen kihozni a sodrából, minimális orrtolás azért jelentkezik a téligumik miatt, de elhanyagolható, érdekes módon a feneke is keveset mozog, ugyanolyan lerobbanthatatlan az útról, mint a háromajtós. A kisebb téli kerekek miatt az alapból is kőkemény futómű most vállalható volt, de az egyszerű helyváltoztatás így is fájdalmasabb vele a kelleténél, hátul ülve egyenesen büntetés.Kormányzása feszes, megvan rajta a minis nehézség, amit lehet jól és rosszul is megélni, városban nem egy álom. Annyi biztos, hogy minden negatívum ellenére az új Clubman JCW ugyanúgy összeáll egy Csobánka-Pilisvörösvár, vagy Szentendre-Lepence szakaszon, mint a háromajtós, ott, akkor, amikor megpróbáljuk kiautózni, egyszerre minden kerek lesz. Értelmet nyer a kemény futómű, a kiforgatott motor életre kel, a rúgásokat leszámítva a váltó is ügyes. Minden más esetet figyelembe véve, amikor dugóban araszolunk, városban karikázunk, vagy az ótvar országútjainkon vinnénk odébb a családot, alaposan járjuk körbe, hogy szükségünk van-e erre a keménységre. A JCW hangja nem rossz, de ez is olyan, mint a váltó, hogy volt már jobb is, semmivel nem szól most jobban, mint a Clubman S. Lehet gyorsabb, a számok nyilván nem hazudnak, de a károsanyag-kibocsátásoknak való megfelelés sajnos mindenre rányomja a pecsétjét. Stílusa még mindig jó, benne ülve a hangulat semmihez nem hasonlítható, határozottan Mini egy már rendes méretű autóba csomagolva.
Árak
Tesztmodell alapára
12 550 000 Ft (2019.12.01.)
Tesztautó ára
16 175 600 Ft (2019.12.01.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
225 kW (306 LE) 5000-6250 1/min-nél
Nyomaték:
450 Nm 1750-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4.90 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6-8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4253 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1441 mm
Saját tömeg:
1550 kg
Össztömeg:
2040 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
360 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
450 Nm 1750-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
225 kW (306 LE) 5000-6250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4.90 s
CO2-kibocsátás:
169 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6-8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)