Sokat segíthetnek a környezet védelmében az elektromos áruszállítók, pláne, ha megújuló energiaforrásból töltik őket
Többéves késésben van az áruszállítás elektromos meghajtásokra való áttérése a személyautók átalakulásához képest. Pedig a fuvarozók jelentős mértékben járulnak hozzá a károsanyag-kibocsátáshoz, így illene nekik is kivenniük részüket a globális felmelegedés elleni küzdelemből. Ezen a téren a franciák és a japánok kezdtek el elsőként villanyautókkal megjelenni, szerencsére ma már egyre több vetélytársuk akad a piacon. Az igazi áttörés viszont akkor jön majd el, amikor nagy flottákat üzemeltető csomagszállítók is átállnak az elektromos furgonokra, így tesz most a DHL is.
A DHL eddig is használt már helyi emissziómentes járműveket, de most egy újabb, jelentős tétellel növelik gépparkjukat: 400 db Toyota Proace Electricet vásárolnak. Ezek természetesen kishaszonjárművek, az áruszállítás elektromos forradalma egyelőre elkerüli a hosszútávú, kamionos fuvarozást, de a szállítmányozási iparból származó legtöbb károsanyag-kibocsátás amúgy is az utolsó kilométereken realizálódik, azaz a helyi elosztóközpontok és a végpontok közti, főként városias területeken. Pont ezek az övezetek szenvednek leginkább a rossz levegőtől, és ott van persze a zajterhelés is, mint további probléma. Az elektromos Proace-ek mindkét gondra megoldást jelenthetnek.
A Toyota Proace Electric a márka első teljesen elektromos meghajtású modellje Európában
A Toyota Proace villanyváltozata 50 és 75 kWh-s akkumulátorral kérhető, a DHL az utóbbit választotta. 136 lóerejével és 260 Nm forgatónyomatékával ideális terítőeszköz a sűrűn lakott területeken, mint például Hollandiában, ahol a DHL használni fogja új szerzeményeit. Becslések szerint napi 100-200 cím érintését is teljesíthetik a villanyfurgonokkal, villámtöltővel pedig 1 óra alatt 80%-osra tölthetők, ha sok a megrendelés. Tele puttonnyal jól jön a 136 lóerő, üresen viszont energiatakarékos üzemmódba érdemes állítani a Proace Electricet, ilyenkor korlátozza a teljesítményt. A DHL 2025-re az utolsó kilométeres szállításaik 70%-át helyi emissziómentessé szeretné tenni, 2050-re pedig az egész vállalat teljesen klímasemlegessé szeretne válni, ezeknek egyik fontos mérföldköve a 400 új jármű. Emellett jól szemlélteti az autóipar globális összefonódását is az üzlet, hiszen ezáltal a német DHL egy japán márkanév alatt futó, de nagyrészt francia-olasz-amerikai furgonokkal dolgozik Hollandiában (főleg kínai termékeket fuvarozva).