180 lóerővel sem lesz gyenge a Citroën C5 Aircross, lefelé bővül a zöld rendszámos választéka
A Citroën egy új,
"belépő" konnektoros hibrid hajtást mutatott be a C5 Aircross modelljéhez, ami a 150 lóerős PureTech erőforrást kombinálja egy 81 kilowattos villanymotorral, így a rendszerteljesítménye 180 lóerő. A tisztán elektromos közlekedést egy 12,4 kWh kapacitású akkucsomag teszi lehetővé, amellyel a WLTP mérési ciklus szerint
akár 58 kilométert is megtehetnek a tulajok helyi emisszió nélkül.
Ekkor a villanymotor állandóan elérhető nyomatéka és az általános villanyautós vezetési élmény is jár a csomaghoz, egészen 135 km/óráig, az említett sebesség felett viszont - a többi zöld rendszámos C5 Aircross modellhez hasonlóan - csak a benzinmotorral száguldhatnak. Ha elfogyna a hatótáv, és nem akarunk benzint égetni, akkor a 7,4 kilowattos AC töltőnek köszönhetően egy hétköznapi töltőoszlopon 1 óra és 45 perc alatt töltődik fel az akku, a hétköznapi, városi használathoz viszont elég egy normál konnektor is, amivel kényelmesen eléri a 100 százalékot egyetlen éjszaka alatt.
A 225 lóerős C5 Aircross sem marad ki a sorból, nagyobb akkucsomagot kap
Ezt az erőforrást a jelenleg is elérhető plug-in változat alá pozicionálja majd a gyártó árban is, ám fontos megjegyezni, hogy a nagyobb testvéreket sem hagyja magára a Citroën. A 225 lóerős hajtáslánc ráadásul a C5 Aircross mellett a C5 X modellben is frissül. A tisztán elektromos hatótávolsága közel 15 százalékkal nő a nagyobb, 14,2 kilowattórás akkuval az Aircrossban, így WLTP szerint már a 64 kilométernyi út tehető meg a benzinmotor indítása nélkül, míg a C5 X hajtásláncában továbbra is megmarad a 12,4 kilowattórás kapacitás, itt csak a javított hatásfok és az újabb technológia miatt emelkedik 63 kilométeresre az elektromos hatótávolság.
A C5 X 225 lóerős változata az akkucsomag növelése nélkül oldja meg a hatótáv javítását