Egyelőre még drága extraként sem kínálja a Hyundai a váltólámpát
A versenypályán milliszekundumokon is múlhat egy-egy helyezés, a profi versenyzők nem is bízzák a véletlenre a teljesen tökéletes váltási idő eltalálását. Ehhez nagy segítséget nyújtanak számukra a pilóta látómezejében még éppen benne levő váltólámpák, melyek a kormánykerék felső részébe épített izzók. Általában fokozatosan villannak fel, ahogy a fordulatszám közelít a váltáshoz szükséges tartományba, sok esetben pedig az utolsó diódák más színnel jelzik, hogy most kell másik sebességfokozatba kapcsolni. Extraként ez elérhető több utcai autóban borsos összegekért cserébe, vagy esetleg alapfelszereltségként található meg olyan egzotikus sportkocsikban, melyek alapból elérhetetlenül drágák. A Hyundai ezen szeretne változtatni.
A Genesis kormánykerekében így nézne ki a Hyundai ötlete
A dél-koreai márka ugyanis levédetett egy olyan megoldást, amivel jóval olcsóbbá tehetnék a kormányba épített váltólámpákat. Ezek ugyanis nem csak azért drágák, mert látványos extrák és ezért a vevők sokat is hajlandók értük fizetni. Magas áruk másik oka, hogy a teljes kormánykereket máshogy kell legyártani, és ezt csak akkor teszik meg, ha ilyet rendel az ügyfél. A Hyundai ötlete, amit a CarBuzz szúrt ki az amerikai és a német szabadalmi hivatalokhoz benyújtott és közzétett terveken, a tömeggyártást segítené elő. Ők eleve minden kormánykereket úgy terveznének meg és gyártanának le, hogy a karima belsejében legyen kihagyva hely a lámpák vezetékeinek, valamint a kormány felső részén maguknak az izzóknak is.
Még szupersportkocsikban is ritka a kormányba épített váltólámpa, a Ferrari is csak néhány modelljén kínálja
Ha valaki nem fizet felárat a kormányba épített váltólámpákért, akkor is olyan volánt kap, amiben lenne ennek hely, de helyette egy sima burkolattal fedik le a kihasználatlan területet. Ezáltal nem kell kétféle kormánykereket gyártani, ami egyszerűsíti az előállítási folyamatot, a nagy volumen miatt az egy darabra jutó költség pedig alacsonyabb. Így már csak a vezetékelésért és az izzókért kell fizetni (és persze a jobb élményért). Ismerve a tuningpiacot, biztos, hogy ezt a Hyundaion kívül más műhelyek is kihasználnák persze, akár még olcsóbban is kínálva az utólagos beépítést. Az elgondolás mindenesetre értékelendő, bár egy benyújtott szabadalmi terv még nem garantálja, hogy azt meg is valósítja a gyártó. A Hyundai N modelljeiben remek helye lenne ennek az extrának, még akár a villanyautókban is, hiszen az IONIQ 5 N pont képes a váltást szimulálni, ha bekapcsoljuk rajta ezt a funkciót (bár ott nincs értelme optimális váltási fordulatszámról beszélni). De érdekes az is, hogy a benyújtott terveken a Genesis kormánykereke látható, ami éppen próbál betörni a sportautók piacára a Magma modellekkel.