Elengedi az A7 Sportback kezét az Audi?

Az ötajtós kupé körül kezd fogyni a levegő, a költségcsökkentés áldozata lehet az A7

A második nemzedék sem fiatal, a hetedik évét taposó nagytestű Audi utódlása erősen kérdéses.

Tizenöt évvel ezelőtt döntöttek úgy a németek, hogy szükség van egy látványosabb vonalvezetésű, némileg sportosabb A6-ra. Ezt nem csak a külső jegyekben, hanem a nevezéktanban is jól elkülönítették, így született az A7. Az MLB platformra épülő modell a lehető legtöbb műszaki megoldást átvette az A6-tól, a benzinmotorok 1,8 és 4 liter közötti űrtartalomban álltak a vevők rendelkezésére, dízelből csak 3 literest kínáltak. Ahogyan C7-ről C8-ra váltott az A6, úgy cserélték le az A7-et is 2018-ban. A koncepció nem változott, a külső is épp csak annyit frissült, hogy illeszkedjen a márka többi autójához. Az alapmotor szerepét a kétliteres TFSI kapta, az RS 7-et továbbra is négyliteres V8-as repítette. Az Audi új stratégiája eredetileg az lett volna, hogy a páratlan számú típusokat hagyományos motorral szerelik, a páros számúak pedig elektromos hajtásúak lesznek. Az új elképzelés már testet is öltött, bemutatkozott az A4-et leváltó A5, illetve az A6 e-tron. Ám a közelmúltban olyan hírek is napvilágot láttak, amelyek szerint mégis visszatáncolnak a németek, és bár az A5 már megtartja az új nevet, a belsőégésű motoros A6 megmarad a régi elnevezéssel. Ennek fényében szinte minden kérdés, ahogy a jelenleg ismert A7  sorsa is. A cégcsoport nehéz anyagi helyzete miatt azonban nem várható, hogy olyan rétegmodellnek is helye marad az új generációs a kínálatban, mint az A7, ami, ha nevében nem is feltélenül, de koncepciójában végleg eltűnhet a kínálatból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?