Európa bármelyik márkaszervizében látható a Fordok teljes szervizmúltja, a tulajdonos bármikor le tudja azt kérdezni, ki tudja nyomtattatni
Használt autó vásárlásakor alapvető elvárás, hogy megismerhessük az eladásra kínált példány előéletét,
szerviztörténetét. A szervizfüzetekbe ugyanakkor jellemzően minimális információ kerül, legtöbbször nem derül ki, hogy pontosan milyen alkatrészeket cseréltek az egyes karbantartásokkor. Erre is gyógyír a digitális szervizkönyv, amit elsőként a Mazda vezetett be minden modelljéhez. A tulajdonos Ford is az elsők között kezdett, a 2006-ban megjelent Galaxy/S-MAX már digitális szervizkönyvet kapott, s a 2007-ben érkezett, még ma is futó Mondeo is digitális szervizkönyves volt, ma pedig a Ford összes - személyautó - modellje olyan már.
Elsőként a 2006-ban megjelent S-MAX (balra) és Galaxy (jobbra) esetén jelent meg a Ford digitális szervizkönyve, a 2007-ben érkezett Mondeo is azzal jött már
Nem fordulhat elő az, hogy a szervizkönyvet elhagyják, nem fordulhat elő az, hogy márkaszervizben karbantartott modellnél egy szervizkönyv-hamisítással leplezhető legyen a kilométeróra állásának módosítása. A szervizmúlt ugyanis bármikor lekérhető, s akár postázható is a tulajdonos által, így a hiteles és részletes múltigazolással rendelkező használt Fordok piaci értéke is emelkedhet, hiszen ez is egy érv lehet a márka választásához.
A törvény sosem fogja felülírni a fizikát! Ha elveszett az adatod b@szki, mert el fog veszni bármikor a jövőben, sőt kimondottan a ‘tiédre mennek’ majd, akkor a törvény erejével sem fogod megkapni a kókler autós iparágadtól! Totál laikus vagy a témában, jobb ha meg sem szólasz, cs€$zd meg!
Baszod, az adatkezelést törvény szabályozza. Szerinted mennyire vagy szerencsétlen ezzel a vergődéseddel? Egy iparágat vonsz kétségbe. Hú bazeg, amikor a hülyeség szorgalommal párosul, akkor olvasunk tőled ilyeneket.
Látszik, hogy egy tudatlan alak vagy.
Ilyen más márkáknál is van, pl Toyota, Egyébként meg eddig is dokumentálva voltak a szervizek, mivel ugye számla készült, számítógépes rendszerbe került. Szóval eddig is követhető volt egy márkaszervizelt autó.
Ne hasonlítsunk egy banki rendszert a szervizek/gyárak ilyen-olyan nyilvántartásaihoz. Még a lakcímemet sem tudják változáskor minden helyen átírni, mit várhatunk tőlük?!
Saját érdekében jobb, ha mindenki papíron, aláírással és pecséttel ellátott szervizinfókat tárol biztonságos helyen (pont úgy mint a ‘fizikai’ szervizkönyvet), mert majd ha széttárják a karjukat, hogy nem látják a gépben az adatokat, akkor lehessen mit mutogatni!
Van már tapasztalat, hogy pl. a Toyota infókat külföldi szervizben, amikor nagy szükség lett volna rá, egyszerűen nem találták meg elektronikusan…
Ne izgulsz, hogy a bankban a pénzed is csak számítógépen létezik? Aztán mégsem szokott csak úgy eltűnni. A zsebedből jóval könnyebb elhagyni, nem?
Nagyon pofára fogsz esni, amikor kiderül, hogy nincsenek meg a féltve örzött adataid! Látszik, hogy nem értesz hozzá!
A BMW-nél pl. több, mint 10 éve ilyen rendszer van.
Gondolkodtam, hogy hanyadik hozzászólás lesz az okoskodó, félművelt, hiperaktív fikagép hozzászólása? nem kellett sokáig várni.
Hallottál már a folyamatos biztonsági mentések lehetőségéről? melyik bolygó melyik földrészén élsz, melyik században?
A VAG az első hozzászólásban van…istenem….
Nemetben vettem 2010-ben egy MB mar annak sem volt szervizkonyve
És amikor esetleges adatvesztés történik, akkor a tulajdonos, hogyan bizonyít? A valós adatokat ki tölti fel ismét, mi alapján?
Sántit ez a rendszer, nem kicsit, nagyon!
Hát igen . Hol vannak ilyenkor a prémium márkák meg a VAG. Meglátszik melyik cégnek érdeke a termékének későbbi élete.
Bocsánat, azért ez nem olyan „egetverő” újdonság. 2013.november 29-én vettem át új Octáviámat. és már annak is csak elektronikus a szervízkönyve!