Fontos mérföldkő lesz az elektromos GranTurismo is a Maserati megújulásában
Újjászületőben van éppen a Maserati: az utóbbi 10-15 évben elindult a lejtőn az ikonikus olasz márka, ennek megfordításán gőzerővel dolgoznak most. Sajnos alaposan hagyták elöregedni a GranTurismót, aminek szívdobogtató hangja és közvetlen vezetési élménye mindig is különlegessé tette, de egy 12 évig futó modell mellett bizony elhaladnak a versenytársak. Jó sportkocsit persze csak nyereségből lehet fejleszteni, az meg kizárólag a kétajtósok szegmenséből nehezen csordogál, még a Lamborghini és lassan a Ferrari is ráfanyalodik a SUV-okra. A Maserati egyébként elég hamar kezdett ebben a szegmensben a Levantéval, de egy ütős csúcsverzió csak később érkezett a modellből, miközben a Quattroporte alá pozícionált Ghiblit is inkább háromezres dízellel vitték azok, akik egyáltalán vitték, mert technológiailag sajnos nem volt azon a szinten, amennyit egyébként kértek érte.
A karosszéria, úgy tűnik, hasonló marad az előző generációéhoz
A vezetési élmény mindig megvolt a Maseratinál, de a V8-as csúcsmodellek elhagyása és a GranTurismo elöregedése lassan kiölte a márka sportos arculatát. Nehéz munka lesz ezt visszaépíteni, de jó úton jár a márka: a Levante modellfrissítéseivel nem csak minőségben, de teljesítményben is sokat fejlődött bemutatása óta, a Ghibli is megkapta a V8-ast, ami járt neki, és persze tavaly bemutatták az MC20 középmotoros szupersportkocsit is, amiben ráadásul a Maserati saját blokkja dolgozik, nem egy Ferrarival közös erőforrás. Jövőre pedig végre visszatér a GranTurismo is, bár kockázatos lesz az éppen visszaépülő sportos imázs mellett rögtön villanymotorra cserélni a GranTurismo egyetlen tulajdonságát, ami a ciklusa vége felé még mellette felsorolható érv volt: a szívó V8-ast.
A római Formula-E futamon villantották meg a készülő GranTurismo Folgore modellt
A GranTurismo ugyanis Folgore elektromos változatban is fog érkezni, ám valószínűleg robbanómotorral is elérhető lesz még a modell, a teljes paletta 100%-os villanyosítása ugyanis 2030-ra valósul majd meg a tervek szerint, de az már biztos, hogy a hang nélküli GranTurismo megérkezik jövőre. Azaz elvileg nem is lesz néma, a Maserati ugyanis büszkén hirdeti, hogy karakteres hangzása lesz a túrakupénak, de egy számítógéppel megkomponált búgás - legalábbis a keményvonalas rajongók körében - semmiképp sem érhet fel egy durrogó benzinessel, pláne nem a GranTurismo szívó V8-asának szimfóniájával. Sebaj, az MC20 is kap majd elektromos változatot, és számos más gyártó is tervezi a villany-sportkocsikat, így érdemes ezen túltennünk magunkat, és inkább várakozással tekinteni az új GranTurismo elé, elvégre mégiscsak egy új Maserati sportkocsi lesz. Az előző generáció vonzerejének másik fő tényezője a sportosan elegáns kinézete volt, ami a képeken látható, valamelyest álcázott kocsira nézve úgy tűnik, nem sokat változik (vagy még a régi karosszériával tesztelik). Egyedül az első fényszórónál látható markáns megújulás, bár az is inkább csak az MC20-on és az új Grecale modellen látotthoz hasonló, illetve az első lökhárítót kicsit átrajzolták. A hátsó részt egyelőre még nem láthatjuk, de jövőre (vagy még idén év végén) mindenről lehull a lepel.
A nemrég bemutatkozott Grecale típusból is lesz ám elektromos Folgore
Az új GranTurismo prototípusa nem mellesleg Rómában, a hétvégi Formula-E futamon mutatta meg magát, nem véletlenül: a most még a Mercedessel dolgozó ROKiT Venturi Racing csapatával összefogva a Maserati jövőre visszatér az együléses nemzetközi autóversenyek világába, fontos legitimációt adva elektromos sportautóinak. A Venturi a 11 csapatból az idei szezonban jelenleg a negyedik helyen áll, így a Maserati hasznos tapasztalatokat szerezhet majd az elektromos versenyautók között profinak számító csapattól.