Elektromosan még vonzóbb a Twingo?
180 kilométeres hatótáv elég lehet a csinos Twingónak?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb elektromos modellel bővült a Renault kínálata, az éppen frissült Twingóból került ki a benzinmotor, és váltotta egy elektromotor.
Hivatalosan is bemutatkozott a Renault hetedik elektromos modellje, még a 2020-as Genfi Autószalon előtt, ez pedig nem más, mint a Twingo Z.E. A Twizy és a Zoe közé érkező elektromos kisautó egyenesen a Volkswagen e-Up!, a Skoda Citigoe iV, a SEAT Mii Electric és a smart EQ ForFour ellen indul, ám hatótávolságban leginkább utóbbival versenyképes, nem véletlen, hiszen platformtársak. A Volkswagen termékei mind a 260 kilométeres hatótávolságot súrolják, míg a smart 159-re képes, az új Twingo Z.E. pedig 180-ra a 22 kWh-s akkumulátorát teletöltve, de már a WLTP normák szerint mérve.
Töltése 2,3 kW-os hagyományos hálózati csatlakozóról 13,5 órába telik, 3,7, valamint 7,4 kW-os kiépített fali töltőről 8, illetve 4 órára csökkenthető a töltési idő. 80 %-ra 2 óra 10 perc alatt tornázza fel egy 11 kW-os töltő, míg 22 kW-osról 63 perc alatt is megvan, ugyanis a Zoe módjára hozzá is jár a 22 kW-os AC tölthetőség. A Twingo Z.E. hátsó tengelyére épített 81 lóerős és 160 Nm nyomatékú villanymotorja 4 másodperc alatt repíti a kisautót 50 km/h-ra, végsebessége 135 km/h-nál korlátozott. Megjelenésre semmi különbséget nem mutat a hagyományos belsőégésű motoros modellekkel szemben, utastere is hasonlóképpen személyre szabható vidám színekkel. A Twingo Z.E. csak magas felszereltséggel készül, ami már magában foglalja a 7 colos érintőkijelzős fejegységet is beépített navigációval, valamint okostelefon kapcsolattal, Android Autóval és Apple CarPlay-jel, valamint a My Renault alkalmazása is használható, melyen keresztül fontos infókat kaphatunk az autóról saját mobiltelefonunk kijelzőjén.