Látszatra nem igényelt komoly átalakítást a John Deere villanytraktora, ugyanakkor számos előnnyel jár
Hibridhajtású traktort korábban már bemutatott a John Deere, tisztán elektromos hajtásúból viszont ez az első. A Sesam fantázianevű tanulmány motorterét teljesen megtöltötték akkumulátorral, így 130 kWh-s egység gondoskodik a hosszú gondtalan munkaórákról. Arról egyelőre nem számoltak be, hogy ez konkrétan mire elég, az alábbi videó tanúsága szerint azonban dízelkerregés nélkül is minden feladatot képes ellátni a jármű.
A hajtást két darab 204 lóerős villanymotor végzi a John Deere villanytraktorában, amelyek jóval kevesebb karbantartást igényelnek, mint egy dízelmotor, azon túl, hogy tartósabbak. Sem a járműről, sem az esetleges sorozatgyártásról nem árult el részleteket a gyártó, az viszont tudható, hogy új részleget hozott létre elektromos járművei fejlesztésére.
Mélázgattam még egy picit a gépről.
130kWh akku kontra 2x150kW elektromotor. Remélem rendesen védettek a motorok…
Kb 40-50 percet lehet vele szántani, vagy grubert húzni? Pótkocsit, meg mondjuk a videó tanulsága szerint 2-3 órát tud vontatni, kb. ugyanennyi idő feltöltetni 700V egyenárammal és mindezt klíma nélkül csak szellőztetéssel?
Ahhoz, hogy használható legyen: Orr súlynak be lehet építeni még kb. 300kWh akkut, meg mondjuk még 100kWh-t az üzemanyag és AdBlue tartály helyére. Így viszont kb 55-60 millió csak az akku….
Jelenleg egy ilyen teljesítményű új dízel kb 60 millió forint..
Igen, kérdés hogy “mennyit bír” egy töltéssel, mekkora az akku élettartama, és mennyibe kerül, de azt hiszem ez nagy ötlet
Nah végre egy olyan alkalmazási lehetőség, ahol hasznos a súly..