Elektromos szupersportautón dolgozik az Ariel
1180 lóerős és összkerekes lehet a legújabb Ariel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy villanymotor és hatótávnövelő is dolgozna az Ariel első zárt kasztnis sportautójában, ami egy teljesen új irány lenne a britek számára.
Új irányt vett az Ariel, de mindezt senki sem fogja bánni. Legfrissebb projektjükben a zárt kabinos szupersportautók felé fordulnak a csővázas gokartok és buggyk helyett, mint amilyen az Atom és a Nomad. Nem mintha azokat nem szerettük volna, a P40 viszont egy teljesen más ligában játszhat majd. Már az 1600 kg öntömeg is beszédes, nem ezt szoktuk meg a brit manufaktúrától, bár az előzetes grafikák alapján azért ezentúl sem titkolják majd mi dolgozik a szénszálas elemek alatt. Egy alumínium monocoque védi majd a pilótát és utasát, a külsőn elég drasztikus aerodinamikai megoldások várhatóak. Végsebessége 257 km/h lesz, mert az Ariel szerint senki se akar gyorsabban menni. Lazák, de magabiztosak is. Simon Saunders vezérigazgató szerint képesek lesznek megfogni a nagyobb gyárakat is.
Minden kerékre jut egy-egy 295 lóerős villanymotor, tehát nem csak összkerekes, de a súlyelosztás is hibátlannak ígérkezik. Ezt bizonyítja a gyárilag közölt 2,4 másodperces gyorsulási adat, ami keményen megszorongatja vagy éppen túlszárnyalja a legtöbb elektromos vagy hibrid szupersportautót. A rendszerteljesítmény 1180 lóerő, amit egy középen elhelyezett 42 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátorpakk táplál. A brit kiscsapat szerint 15 perc felszabadult csapatás után elég 50 percre felrakni tölteni. Arra az esetre, ha mégis elfogyna a nafta, egy 46 lóerős hatótávnövelő segít legurulni a pályáról. Az Ariel új játéka 2020-ra készülhet el és egy nagyobb, 56 kWh-s akkumulátorral ellátott, de gyengébb és könnyebb változat is várható a későbbiekben.