Vajon lehet keresnivalója a Kia elektromos szedánjának a piacon?
Első ránézésre is könnyedén felismerni, honnan jöttek az újdonságok, hiszen a Kia villanyautói hasonló vonalakkal büszkélkedhetnek, csak éppen a méret és a köntös más. Az EV3 esetében nem lehet nem észrevenni a hasonlóságot az EV9 és EV5 modellekkel, a különbség csupán annyi, hogy a most bemutatott autó valamivel kisebb és olcsóbb lehet - bár a pontos méreteket egyelőre nem árulták el.
Az EV5 és EV9 kisebb testvére, a Kia tervei szerint árban is jóval olcsóbb lehet
Az EV3 már a gyártásra érett formában gördül ki a nagyközönség elé valamikor a következő évben
Az utastérben elektromos biciklitöltő is helyet kapott, de az ülések minden bizonnyal még változnak a végleges verzióban
Az EV4 már egy fokkal izgalmasabb vonalakat kapott, és nem csak azért, mert a márka egy szedánnal jelentkezik a SUV-ok és crossoverek által uralt villanyautó-piacon. Az EV6-ra hajazó modell karakteres, robusztus formavilága első ránézésre is megnyerő, méretek terén pedig valamennyivel az említett modellnél kisebb, de a márka itt sem részletezte az autó méreteit.
A pontos méreteket egyelőre nem árulták el, de annyi biztos, hogy az EV4 valamivel kisebb, mint az EV6
Az utastérben használt pamut 100 százalékban újrahasznosított
Mindkét koncepció valószínűleg a Hyundai E-GMP platformjára épülhet, vagyis 58, illetve 77,4 kilowattórás akkumulátorok kerülhetnek a modellekbe
Az EV4 egyelőre nem tudni mikor kerülhet a gyártósorokra
A Kia nem véletlenül mutatja be manapság sorra a villanyautókat, és azok koncepcióit, ugyanis nagyra törő terveik vannak már a közeljövőre nézve is. A márka ugyanis legkésőbb 2026-ra szeretné értékesíteni az egymilliomodik elektromos járművét, 2030-ra pedig - ha a törekvéseik sikerrel járnak - a globális eladások 40 százalékát tehetik ki az elektromos modellek.
A Kia már a villannyal tervezi a jövőt, nem csak Európában