Az új Peugeot e-508 által a francia gyártó bebizonyíthatja, hogy az új irányvonalak nem jelentik a sportautó-szegmens halálát
Hiába tudományosan alátámasztott tény, hogy a környezetvédelmi törekvések és célkitűzések – ami az autóipart tekintve magában foglalja a károsanyag-kibocsátás csökkentését is – létfontosságúak a Föld jövője szempontjából, még ma is elterjedt nézet az, hogy a változó előírások a sportautó gyártás halálát jelentik.
Főként a nagy teljesítményű kompakt és városi modelleket érzi az ipar veszélyben, de szerencsére a Peugeot innovatív hajtástechnológiák bevezetésével tervezi feloldani a piaci igények és a környezetvédelmi erőfeszítések között feszülő ellentétet. Ennek eredményeképpen a Peugeot Sport modellek a jövőben már részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal készülnek majd.
A Peugeot-nál a jövőben már csak teljesen vagy részben elektromos modellek fognak napvilágot látni
Mindez nem csak emissziós szempontok szerint lesz kiváló stratégia, de a gyorsulás és vezetési élmény is javulni fog a francia gyártó szerint. Méghozzá azért, mert az elektromos hajtásláncok esetében azonnal elérhető a maximális forgatónyomaték, amivel jelentősen javulhat a menetdinamika, a gyorsulás, a vezethetőség és a stabilitás is.
A Peugeot e-208 a legjobb példa erre, hiszen 136 lóerős teljesítménye okán a modellcsalád legdinamikusabb tagja, megfelelő kiindulási alap a későbbi fejlesztésekhez, és később például az olyan hálózatról tölthető hibrid modellek, mint az 508-as vagy 3008-as szériák is megjelenhetnek a gyártó elektromos hajtáslánccal szerelt kínálatában. Első- vagy összkerékhajtású, 225 illetve 300 lóerős erőszinttel.
A korábban bevezetett modellek közül is kap néhány elektromos vagy hibrid változatot
De ugyanúgy sorozatgyártásba fog kerülni egy összkerékhajtású hibrid sportmodell is, ami a tavasszal bemutatott tanulmányautó, az 508 Peugeot Sport Engineered alapján készül 400 lóerős rendszerteljesítménnyel, míg a végsebessége 250 km/h. 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, és eközben csupán 49 g/km a széndioxid-kibocsátása.
Ma reggel jött ki egy iparági cikk, ahol a Mercedes akkumulátor gyárairól írtak röviden (aki nem tudná, 9 saját gyárat épít magának a konszern, egy sem lesz Magyarországon.. ami nagyjából előre is vetíti a hazai gyár hosszútávú szerepét).
Baromira kíváncsi leszek, honnan a francból fognak a gyártók akkumulátorhoz jutni, mert ha van egy csöppnyi eszük, elsősorban a saját igényeiket fogják előtérbe helyezni, csak a feleslegből fognak eladni.