Elektromos sportmodelleket ígér a Peugeot

Változóban a Peugeot Sport: fő az elektromosság, de marad élmény is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A francia gyártó sportrészlege már abszolút a jövőre készül: részben vagy teljesen elektromos modellek gyártását tervezik. Ennek köszönhetően érkezhet a 400 lóerős, hibrid 508-as is.

Hiába tudományosan alátámasztott tény, hogy a környezetvédelmi törekvések és célkitűzések – ami az autóipart tekintve magában foglalja a károsanyag-kibocsátás csökkentését is – létfontosságúak a Föld jövője szempontjából, még ma is elterjedt nézet az, hogy a változó előírások a sportautó gyártás halálát jelentik. Főként a nagy teljesítményű kompakt és városi modelleket érzi az ipar veszélyben, de szerencsére a Peugeot innovatív hajtástechnológiák bevezetésével tervezi feloldani a piaci igények és a környezetvédelmi erőfeszítések között feszülő ellentétet. Ennek eredményeképpen a Peugeot Sport modellek a jövőben már részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal készülnek majd. Mindez nem csak emissziós szempontok szerint lesz kiváló stratégia, de a gyorsulás és vezetési élmény is javulni fog a francia gyártó szerint. Méghozzá azért, mert az elektromos hajtásláncok esetében azonnal elérhető a maximális forgatónyomaték, amivel jelentősen javulhat a menetdinamika, a gyorsulás, a vezethetőség és a stabilitás is.
Hirdetés
A Peugeot e-208 a legjobb példa erre, hiszen 136 lóerős teljesítménye okán a modellcsalád legdinamikusabb tagja, megfelelő kiindulási alap a későbbi fejlesztésekhez, és később például az olyan hálózatról tölthető hibrid modellek, mint az 508-as vagy 3008-as szériák is megjelenhetnek a gyártó elektromos hajtáslánccal szerelt kínálatában. Első- vagy összkerékhajtású, 225 illetve 300 lóerős erőszinttel. De ugyanúgy sorozatgyártásba fog kerülni egy összkerékhajtású hibrid sportmodell is, ami a tavasszal bemutatott tanulmányautó, az 508 Peugeot Sport Engineered alapján készül 400 lóerős rendszerteljesítménnyel, míg a végsebessége 250 km/h. 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, és eközben csupán 49 g/km a széndioxid-kibocsátása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.04.07. at 12:38
    Permalink

    Ma reggel jött ki egy iparági cikk, ahol a Mercedes akkumulátor gyárairól írtak röviden (aki nem tudná, 9 saját gyárat épít magának a konszern, egy sem lesz Magyarországon.. ami nagyjából előre is vetíti a hazai gyár hosszútávú szerepét).

    Baromira kíváncsi leszek, honnan a francból fognak a gyártók akkumulátorhoz jutni, mert ha van egy csöppnyi eszük, elsősorban a saját igényeiket fogják előtérbe helyezni, csak a feleslegből fognak eladni.

Vélemény, hozzászólás?