Elektromos Range Rover a dízel áráért
Van, ahol fontos a környezetvédelem és az E-Range
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sajnos csak Svédországban kerül ugyanannyiba az elektromos hajtású Range Rover, mint a dízel változata, de Londonban is sok spórolható vele. Mi meg szívjuk a kipufogófüstöt.
A kerekekhez szerelt elektromos motorok a hátsó tengelyen 158, elöl pedig 133 lóerővel hajtják az autót, így az összesen 291 lóerős teljesítménnyel igen fürgén mozog a 2,9 tonnás monstrum. A gyártó szerint hét másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége pedig 160 km/h. Ésszerű használat mellett mindkét adat bőségesen elegendő.
Az elektromos hajtás egyik rákfenéje a nehéz akkumulátor. Az E-Range esetében a 75 kWh-s lítium-polimer aksi is közel ötszáz kilót nyom, ám miután az autóból eltávolították a dízelmotort, a váltót és a teljes hajtást, így szinte alig nőtt a kocsi súlya.
A gyár mérése alapján az E-Range a londoni közlekedésben 380 km-t volt képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A teljesen lemerült akkumulátorok 12 óra alatt tölthetők fel normál hálózatról, de ha valaki megveszi a 10 ezer fontért kínált gyorstöltőt, akkor a művelet három-öt órát vesz igénybe.
Az elektromos Range ára nem csekély, 160 ezer font, vagyis 48 millió forint. Mégis érdemes megvételét fontolóra venni, hiszen mentesül Angliában a céges autókra kivetett, igen komoly adó alól, sőt, London belvárosában sem kell úthasználati díjat fizetni érte.
Nem is csoda, hogy az első megrendelő a londoni Cityben dolgozó bankár volt, aki szeptemberben veheti át autóját.
A Liberty Electric Cars évente 60 és 100 darab között szeretne értékesíteni az E-Range-ből Nagy-Britanniában. Svédországban pedig még nagyobb keresletre számítanak, ott évi 150 autó szállítására szerződtek.
Svédországban ugyanis még a briteknél is komolyabban veszik a környezetvédelmet, így ha valaki vállalja az elektromos autó használatával járó macerát, azt az állam azzal honorálja, hogy különböző adókedvezményeken keresztül egy fillérrel sem kell többet fizetnie az elektromos autóért, mint a gázolajos társáért.