Középen lakik a V6-os blokk, amit elektronok is segítenek, a maximális fordulatszám 8500
Épphogy lerántották a leplet a legújabb Ferrariról (lásd
itt), máris komoly kihívói akadtak, de egyelőre csak papíron mérkőznek meg. A 296 GTB névre hallgató modellben egy új fejlesztésű, 120 fokos hengerszögű V6-os dolgozik, amit hibridhajtással egészítettek ki. A középmotoros gép 3 literből és némi villanyból 830 lóerőt képes előállítani, ami kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A mai szemmel egész könnyű (1490 kg) sportkocsit a vezetési élményt keresőknek szánják, amihez komoly dinamika társul. De vajon ez mire elég ma?
A Tesla újabb nagy dobása lesz a Roadster második nemzedéke, ami elképesztő dinamikával jöhet
A gyár által megadott 2,9 másodperces 0-100-as gyorsulás hajmeresztő, de nem elég ahhoz, hogy a dobogóra felállhasson. Rögtön egy családi modell törhet borsot a 296 GTB orra alá a Tesla Model S Plaid képében. Az amerikai gyártó 1,99 másodperces időt publikált, ami csak bizonyos körülmények között reprodukálható, egy külföldi autós portál viszont 2,28-as gyorsulási időt mért, így a Ferrari húzza a rövidebbet. Komoly ellenfélnek számít a
Rivian R1T, ami egy négy villanymotorral hajtott pickup. A haszonjármű mindössze 3 másodperc alatt katapultál százra, ami elől bizonyos tempóig szintén nem tudna meglépni a Ferrari. A platósok táborát fogja erősíteni a Ford F-150 Lightning, ami szintén elektromos, de egy picit lassabb, “csak” 4,5 szekundum alatt ugrik százra.
Ha gyorsan kellene hazavinni a bevásárlást, a Taycan Sport Turismóra lehet számítani
A németeknek is akad a tarsolyában fickós villanyautó. A Porsche Taycan Turbo S 2,8 másodperc alatt éri el a százat, ami egy hajszállal ígér kevesebbet a Ferrarinál. Egészen elképesztő adatok szivárognak ki a Tesla újdonságáról, a Roadsterről. Az amerikai modellről 1,1 szekundumos gyorsulást rebesgetnek, amihez szinte már űrhajós képzés szükséges. A Teslával ellentéteben a
Rimac Nevera már piacra lépett, igaz csak 150 példány készül a horvát sportkocsiból. A közel 2000 lóerős négykerekű joggal pályázhat a világ leggyorsabb szériagyártású autója címre, 1,85 a 0-100-as értéke, amivel megalázó vereséget mért a Ferrari SF90-re egy gyorsulási verseny keretében.
A szomszédaink nevéhez fűződik a világ egyik leggyorsabb négykerekűje, a horvát Rimac 1,85 szekundum alatt éri el a százat
A tizedmásodpercek csatájának nem sok értelme van a hétköznapokban, egy autó nem ettől lesz jó, csupán érdekes összehasonlítani a különböző hajtású modelleket. Jól látszik, hogy a dugattyús technika ilyen szempontból nem képes versenyre kelni az elektromossal, de szerencsére nem ez a vezetési élmény egyetlen összetevője.