Kinézete alapján Európában is megállná a helyét, mérete és hatótávja a városon kívüli utazást is támogatja
A fényes múltú Rover sok más angol autógyártóval egyetemben a tönk szélére került, de a kínai SAIC járműgyártónál többé-kevésbé tovább él a márka. A 2006-os tulajdonváltással a műszaki megoldások ugyan átszálltak a vevőre, de a Rover név nem, így némi sakkozás után a Roewe márkanév alatt született újjá a brit márka, az exportpiacokon viszont maradtak az MG jelölésnél. Így lehet, hogy az Egyesült Királyság piacára készülődő modellnek két neve is van, a belpiacon Roewe Ei5, máshol viszont MG 5 néven kell keresni a típust.
Az első elektromos kombi lehetne Európában, méghozzá 10 millió forint alatti áron, de ezidáig nem tudták bevenni az öreg kontinenst a kínai gyártók
A típus Otto motoros kivitelben 2017-ben debütált, méretben pedig a Ford Focus kombihoz áll közel, a kínai piacon csak 1,5 literes erőforrásokkal készül szívó és turbós kivitelben. Az elektromos kombiban 52,5 kWh-nyi akkumulátort rejtettek el, ezzel a WLTP ciklus szerint mért hatótáv 344 kilométer. A brit vevőknek több lóerő jár, a szigetországba 143 lóerős kivitelben érkezik az MG 5, a végsebesség viszont marad 150 km/h. Az Ei5 kínai ára igen jutányos, az elektromos modell ott átszámítva 5,7 millió forintba kerül, amiért idehaza még egy alapfelszereltségű benzines Ford Focus kombi sem jönne ki (listaáron 7,2 millió), az angol ár becslések szerint 9,5 millió forint körül lehet.