A Mazda MX-5 bebizonyította, hogy nem kell bonyolult technika és borsos ár ahhoz, hogy élvezetes modell készüljön
Idén 30 éve, hogy bemutatkozott a
Mazda MX-5 első generációja a Chicagói Autószalonon. Az apró bukólámpás modell aligha sejthette, hogy a sportkocsik között etalonnál válik, népszerűsége pedig 30 év után is töretlen. A mérnökök ugyan generációról generációra még jobbá tudták tenni a kis sportkocsit, de a koncepció és az élmény mit sem változott, ez a kapocs pedig összeköti mind a négy generációt. A jelenleg futó negyedik (ND) generáció felett is repülnek az évek, immár négy éve folyik a gyártása, így a Mazdánál már az utódlásról folyik a tanácskozás.
A limitált kiadású 30. évfordulós modellek narancs fényben pompáznak, vászon- és keménytetővel is kérhető a jubileumi modell
A Mazda a többi gyártótól eltérően teljesen más választ adott a környezetvédelmi normák szigorítására. A nagy többség a köbcentik csökkentésében és a turbófeltöltők számának növelésében látta a megoldást, a Mazda viszont maradt a viszonylag nagy szívómotoroknál. Ebből az MX-5 is profitált, így a korábbi generációkkal egyetemben maradhatott a szívómotor. A következő generáció esetében viszont akár veszélybe is kerülhet az atmoszférikus blokk. A Mazdánál ugyan leszögezték, hogy marad a kis súly és az apró karosszéria, de szerintük a vevők egyre jobban igénylik, hogy az autók is óvják a környezetet, így ha nem teszik „zöldebbé” az MX-5-öt, akkor a vevők elfordulhatnak a roadstertől.
RF utónévvel nyitható fémtetővel is elérhető az MX-5, az előző generációból is készült nyitható keménytetős kivitel
A teljesen elektromos hajtáslánc a teljesítmény szemszögéből egy jó választás lehetne, de az akkumulátorok súlya miatt odaveszhet az egy tonna körüli tömeg, ami jelen állás szerint nem megengedhető az MX-5 esetében. A Mazdánál egyelőre nem tudják, hogy milyen irányba vigyék az MX-5-öt, de az biztos, hogy a társadalmi elvárásokkal kompatibilis sportkocsit szeretnének faragni az NE jelű generációból.
Orrmotor, hátsókerékhajtás, kis súly és egy precíz váltó, a megfizethető ár mellett ennyi kellett a sikerhez