Elektromos lesz az új Dodge Charger, de igazi kipufogót kap

A Dodge Charger Daytona SRT koncepcióautó vetíti előre az izomautó villanyos jövőjét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyesek szerint szentségtörés egy elektromos izomautó, a nyitottabbak viszont értékelni fogják az új Charger menettulajdonságait és valódi kipufogóit.

Zártkörű rendezvényen leplezte le a Dodge a következő Charger Daytona SRT koncepcióváltozatát. Ezzel be is bizonyosodott, hogy a Dodge meglépi azt a kockázatos lépést, ami akár csak néhány évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna: kizárólag elektromos meghajtást kap az egyik ikonikus izomautójuk. Az a kategória, ami benzinfaló V8-asokról, aerodinamikailag nem túl optimális, ám erőt sugárzó, szögletes karosszériákról és mélyen hörgő kipufogókról szól, az olyan autók nyomdokaiba lép, mint a Nissan Leaf. A szkeptikusok bizonyára így látják majd a Charger elektromosítását, de ez az analógia csak annyiban érvényes, amennyiben korábban, vagyis az erőforrások alapjainak egyezőségében egy városi kisautó és egy gyorsulási versenyen induló izomautó között: benzinmotor vagy akkumulátor, ezeken kívül semmi azonos nincs a két autótípus között, mint ahogy régebben sem. A Charger Daytona SRT azonban nem csak meghajtását illetően újít (amiről egyébként pontos részleteket még nem árultak el), hiszen visszatér a kétajtós karosszéria. A tengelytáv és az egész autó hossza így is nagyobb, mint a másik izomautóé, a Challengeré, miközben a kupés kialakítás megnyerőbb külsőt kölcsönöz az autónak, és még így is befért két hátsó ülés. A külső dizájn egyértelműen Dodge-ként azonosítható, mégis újszerű, a LED-es fénycsíkokkal elöl és hátul megfelel a mai irányzatoknak. A Dodge izomautós jellegzetessége a teljes szélességben futó, és a fényszórókat is magába foglaló első légbeömlő, amire villanyautóban nem lenne szükség, mégis hasznos szerepet találtak a dizájnelemnek: az első lámpák között - az emblémát leszámítva - lyukas a tér, a levegőt magán átengedve a motorháztetőre vezeti. A hátsó légfüggönyökkel együtt ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a villanyautók legnagyobb ellensége, a légellenállás alacsony szinten maradjon, de közben az autó sem néz ki úgy, mint - a márka képviselőjének szavaival élve - egy félbevágott tojás.
Hirdetés
További érdekesség, hogy a villanymotor köré épített csőrendszer felerősíti az erőforrás valódi hangját, amit kipufogókon vezet ki - ez még kiáramló levegő formájában is érezhető a kocsi hátuljánál. A kipufogók definícióján lehet vitatkozni, de ameddig egy motor felől érkező gáz kivezetése valósul meg, addig ez joggal nevezhető valódi kipufogónak. Ennek természetesen hangja is van, nem is kicsi: 126 dB-es értékével a belsőégésű motoros Hellcat szintjét hozza.
Hirdetés
Pontos teljesítményadatokat még nem árultak el, csak azt, hogy három szint lesz majd elérhető, mindegyikhez a Direct Connection kínál majd további tuningot. A legerősebb változat Banshee néven fut majd, ami mind végsebességben, mind negyedmérföldes gyorsulásban felülmúlja a kifutó Hellcatet. Az élményhez hozzátartozik majd a lineáris gyorsulás természetellenes érzését megtörő, váltást imitáló szerkezet is. Ugyan egyelőre egy koncepcióautót láthatunk még, de a Dodge elmondása szerint komoly szándékuk az itt látott autó sorozatgyártásba küldése, ez a beltéren is látszik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?