Hiába rejtegetik, ismerjük már a két modellt a testvérmárkáktól
Az utolsó fillért is kifacsarja a Stellantis-csoport az EMP2 platformjukból, hamarosan a Fiat haszongépjárművei is megújulnak ennek alapjain. A Peugeot Expert és Traveller, a Citroën Dispatch és SpaceTourer, illetve az Opel Vivaro után a Fiat márkaneve alatt is piacra dobják a kisebb, változatos kivitelekben érkező, illetve a nagyobb, több utas szállítására alkalmas haszongépjárműveket. Az olaszok esetében ráadásul még fel is támasztják a régebbről már ismert modellneveket, hiszen Scudo és Ulysse néven találkozhatunk majd velük a márkakereskedésekben.
Illetve, hogy pontosak legyünk, már Fiat Professional Scudo lesz a megjelölés, a márka haszongépjárműves részlegének elkülönültségét hangsúlyozva. Fontos újdonság a Fiat korábbi haszongépjárműveivel és utasszállítóival szemben, hogy mindkét modell elérhető lesz teljesen belsőégésű motoros, valamint teljesen elektromos meghajtással is. Ezekben a szegmensekben a Stellantis márkái az élen járnak a villanyosítás terén, és nincs megállás, hiszen négy éven belül a konszern összes, Európában újonnan eladott járművének 70%-a alacsony károsanyag-kibocsátású lesz a tervek szerint (ebbe a hibridek is beletartoznak). Hogy ezt elérjék, 30 milliárd eurónyi befektetést eszközölnek 2025-ig. Sőt, még idén bevezetnek egy hidrogénhajtású furgont is néhány európai piacon. Hosszabb távon természetesen szeretnék megőrizni az alternatív meghajtású haszongépjárművek piacán fennálló vezető szerepüket a Stellantis-csoport egységéből származó előnyök és technológiák kihasználásával.
Az elektromos Opel Vivaro olaszos változata lesz a Fiat Scudo villanyverziója
A Professional Scudo dobozosként, platósként és kombiként lesz elérhető, a következő hónapokban kerül majd a márkakereskedésekbe. Az Ulysse hat- vagy kilencüléses kisbuszként fog érkezni, nem sokkal a Scudo után. Ízelítő képet már láthatunk mindkét modellről, de a teljes bemutatás sem fog nagy meglepetést okozni, hiszen az Opel, Citroën és Peugeot már ismert haszongépjárműveinek testvérmodelljeiről van szó. A Scudót és az Ulysse-t is Franciaországban, Hordainben fogják gyártani, ami otthoni terep mindkét Fiatnak: a régi Ulysse-t 1994 és 2002, míg a régi Scudót 1996 és 2012 között gyártották itt.
A fényszórók jól néznek ki, rögtön beugrott róla a 124 Spider, de ezt a 72-es betűméretű FIAT feliratot még mindig nehezen tudom megemészteni. Ez a 2000-es évek elején volt menő, mikor Lapo Elkann meg Valentino Rossi hordtak ezzel a tipográfiával különféle puccos Dainese csapatruházatokat.