Visszatér az elefánt a Lancia modellekre
Amikor a FCA és a PSA egyesült, az újonnan létrejött Stellantis ígéretet tett, hogy egyetlen márkát sem fognak a történelemkönyvekbe száműzni. Sokáig úgy tűnt, a Lancia mégis erre a sorsra jut, ám
februárban megérkezett az új Ypsilon, ezzel 13 év után leplezett le olyan újdonságot a márka, amelyet nem csak Olaszországban fognak értékesíteni.
Azóta számos részlet kiderült a hagyományosabb kivitelekről, de mostanra az is biztossá vált, hogy a negyedik generáció palettája HF (High-Fidelity) kivitellel is bővül, így hosszú idő után az "elefánt" is visszatér.
A villanyos Ypsilon felfüggesztését a hagyományoshoz képest lentebb engedték, illetve a nyomtávot minimálisan kiszélesítették
A kormányon is ott figyel az elefánt
Az ülések is megkapják a HF jelölést
Talán mondani sem kell, hogy a most bemutatott Ypsilon HF az első, amely kizárólag villanyos hajtást kap - legalábbis ami a közúti verziót illeti. Az elsőkerék-hajtású Lancia 240 lóerős teljesítményt kínál, csakúgy mint az Abarth 600e vagy az Alfa Romeo Junior Veloce. Az egybeesés nem véletlen, ugyanis mindhátrom modell a CMF (Common Modular) platformra épül, számos más Stellantis termék mellett. A pontos hatótávot egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de azt elárulták, hogy az energia tárolásáról egy 54 kilowattórás akkumulátor gondoskodik - éppen úgy, ahogy a már említett mostohatestvérek esetében. A közútra szánt Ypsilon HF 5,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, ezzel finoman szólva sem sorolható a fürge hot hatch-ek közé. Ennek értékesítése jövő májusban kezdődhet.
A ralira kihegyezett modellen kipufogót is találni
Némiképp fájó lehet a régi vágású rajongóknak, hogy belsőégésű motorral felszerelt sportmodell is lesz az Ypsilonból, viszont ezt csak a rali pályákon élvezhetik majd az ügyfelek. A Rally 4 HF egy háromhengeres, 212 lóerős, 1,2 literes benzinmotor kap az orrába, amely a villanyoshoz hasonlóan szintén kizárólag az első tengelyen hajt. Ahogyan a név is sejteti, a modell az FIA Rally4-es szabványának megfelelően épült. Éppen ezért küllemében nem sok eltérést mutat a közúti verzióhoz képest, hiszen a szabályok szerint jórészt a sorozatgyárott modellben is fellelhető alkatrészeket kell használnia a csapatoknak. A márka egyébként a történelem egyik legsikeresebb gyártója a ralizás szempontjából, hiszen többek között 15 világbajnoki és három konstruktőri címet nyertek az évek során.
Több mint két évtized után tér vissza a ralisportba a Lancia